بالا گرفتن تنش‌ها بین فرانسه و انگلیس بر سر بحران مهاجران

دولت فرانسه گفت پس از انتقاد نخست وزیر انگلیس از پاریس درباره نحوه مدیریت بحران مهاجران، در نشست‌های آتی از مقامات لندن دعوت نخواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دولت فرانسه پس از انتقاد بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از شیوه مدیریت بحران مهاجران از سوی پاریس، اعلام کرد در نشست های آینده با محوریت موضوع مهاجران، از پریتی پتل، وزیر کشور انگلیس، دعوت نخواهد کرد.

پس از کشته شدن ۲۷ مهاجر در تلاش برای عبور از کانال مانش، از فرانسه به انگلیس که بدترین تراژدی ثبت شده در یکی از شلوغ‌ترین خطوط کشتیرانی جهان بود، بوریس جانسون به امانوئل مکرون نامه‌ای ارسال و از شیوه مدیریت او در این باره انتقاد کرد. همین موضوع موجب شد پاریس از این نامه  آزرده خاطر شود.

مکرون نامه جانسون را روشی جدی برای رسیدگی به مسائل ندانست. و از این موضوع ابراز تعجب کرد. گابریل آتال، سخنگوی دولت فرانسه هم اعلام کرد ما از گفتگو‌های دوگانه لندن خسته شده ایم. 

پس از اعلام فرانسه مبنی بر اینکه دیگر در نشست های اروپایی درباره مهاجران از انگلیس دعوتی به عمل نمی آورد،گرانت شاپس، وزیر حمل و نقل انگلیس گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند به تنهایی با این موضوع مقابله کند و بنابراین من امیدوارم که فرانسوی‌ها تجدیدنظر کنند.

فرانسه، انگلیس را به سیستم مهاجرتی ضعیف متهم کرده و می‌گوید لندن از موضوع بحران مهاجران برای منافع داخلی سیاسی استفاده می‌کند. این در حالی است که چندی پیش، دفتر نخست وزیر انگلیس اعلام کرد: بوریس جانسون و امانوئل مکرون برای ممانعت از ورود مهاجران غیرقانونی از طریق کانال مانش به توافق رسیده اند. مقامات دو کشور فرانسه و انگلیس بر لزوم همکاری بلژیک، هلند و سایر کشور‌های اتحادیه اروپا در زمینه مقابله با بحران پناهجویان تاکید کردند.

تنش میان انگلیس و فرانسه در ماه‌های اخیر به دلیل پروتکل ایرلند شمالی و حقوق ماهیگیری در مناطق دریایی مورد اختلاف افزایش یافته است. پروتکل ایرلند شمالی که در اکتبر سال ۲۰۲۰ به امضای نخست‌وزیر انگلیس ‏رسید، بخشی از توافق‌نامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت ‏است که بر اساس آن لندن به طور رسمی در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ از اتحادیه ‏اروپا خارج شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار