ایمن سازی سایت گوزن زرد در پارک ملی دز

رئیس پارک ملی دز گفت: اقدامات اولیه و ایمن سازی سایت گوزن زرد پارک ملی دز برای انتقال ۲۰ رأس گوزن در حال انجام است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مجتبی سپهرفر رئیس پارک ملی دز گفت: اقدامات اولیه برای ایمن سازی و آماده سازی فضای مناسب زیستگاهی، در یکسال اخیر اقدامات قابل ملاحظه‌ای در سایت گوزن زرد ایرانی پارک ملی دز با مساحتی بالغ بر ۷۰ هکتار انجام شده است.

او در ادامه بیان داشت: ترمیم بیش از یک کیلومتر فنس برای کنترل سایت، احداث چهار جان‌پناه یک هزارمتری با ارتفاع سه متر به عنوان گریزگاه گوزن در هنگام سیلاب، احیای شیلاب سایت گوزن زرد میانرود به عنوان اصلی‌ترین منبع تغذیه آب طبیعی گوزن، حوضچه کنه زدایی و تنها محل شنای گوزن‌ها در فصل‌های بسیار گرم سال از جمله اقدامات انجام شده در سایت گوزن میانرود به همت محیط بانان است.

سپهرفر افزود: اقدامات مورد نیاز برای رساندن وضعیت فیزیکی سایت گوزن میانرود به استاندارد‌های جهانی در حال انجام است و مجوز‌های لازم انتقال ۲۰ رأس گوزن زرد پس از این اقدامات اخذ شده که امیدواریم هر چه زودتر این انتقال انجام و این سایت به معنی و مفهوم کامل به یک سایت تکثیر و بازپروری و احیای نسل گوزن زرد ایرانی در شمال خوزستان تبدیل شود.

رییس پارک ملی دز بیان داشت: تهیه تفنگ بیهوشی، استقرار دامپزشک مقیم، احداث راه‌های دسترسی جهت پایش و مانیتورینگ رفتار‌های گوزن و احداث آتشبر و آتشبند در نقاط مختلف سایت نیز در آینده انجام خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.