مقامات ارشد دفاعی چین و آمریکا با یکدیگر دیدار می‌کنند

یک روزنامه آسیایی به نقل از مقامات واشنگتن نوشت: مقامات ارشد دفاعی چین و آمریکا قرار است به زودی به صورت مجازی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو داشته باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تله تریدر، روزنامه نیکی آسیا «Nikkei Asia» امروز پنجشنبه به نقل از چند مقام واشنگتن گزارش داد که مقامات ارشد دفاعی چین و آمریکا قصد دارند با یکدیگر دیدار کنند.

به نقل از این روزنامه، نحوه مذاکرات هنوز مشخص نیست، اما این احتمال وجود دارد که این دیدار از طریق تلفن یا به صورت مجازی پیش از ۲۵ دسامبر برگزار شود.

بر اساس این گزارش، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا احتمالا نماینده واشنگتن خواهد بود، در حالی که ژو کیلیانگ، افسر ارشد نظامی چین ممکن است هدایت هیئت پکن را بر عهده بگیرد. همچنین نام وی فنگه، وزیر دفاع چین به عنوان یکی دیگر از نامزد‌ها ذکر شده است.

پیشتر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، همتای چینی او در ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) یک نشست مجازی ۳.۵ ساعته برگزار کردند. در این دیدار، سران دو کشور درباره توسعه بیشتر روابط دو جانبه آمریکا و چین گفت‌وگو کردند، مواضع خود را در خصوص موضوع تایوان و «جنگ سرد جدید» بیان و درباره موضوعات بین‌المللی از جمله ایران، کره شمالی، افغانستان و همه‌گیری کرونا تبادل نظر کردند.

به گفته وزارت خارجه چین، طرفین از این دیدار به عنوان دیداری «صادقانه، سازنده و اساسی» یاد کردند.

پیش از این، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در نشستی مجازی اظهار کرد که کره شمالی یکی از حوزه‌های کلیدی است که آمریکا و چین می‌توانند و باید با یکدیگر درباره آن همکاری کنند.

سخنگوی پنتاگون از نفوذ زیاد چین بر کره شمالی نیز صحبت کرده بود و خواستار یافتن راه حلی دیپلماتیک برای موضوع خلع سلاح اتمی در شبه جزیره شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار