قاضی زاده هاشمی:

بیکاری ۳۳ هزار نفر از فرزندان ایثارگران در کشور

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بیکاری تعداد زیادی از فرزندان ایثارگر نشان دهنده اجرا نشدن درست قانون سهمیه استخدامی ایثاگران است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان یزد گفت: شاه بیت تمامی وصیت‌نامه‌های شهدا حفاظت از اسلام و پیروی از حضرت امام بوده است.

او افزود: بنیاد شهید انقلاب اسلامی اصالتا به این منظور تاسیس شده که از ایثارگران و شهدا تجلیل و تکریم شود و باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حرکت کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور ایثارگران تصریح کرد: مکتب انقلاب اسلامی ایران از منظر ایثار و شهادت به جهانیان قابل معرفی است و اگر بخواهیم این انقلاب را معرفی کنیم باید ایثارگران و شهدا را معرفی و سیره زندگیشان را بیان کنیم.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه در ارتباط با معرفی سیره شهدا و ایثارگران کم کاری کردیم، ادامه داد: قوانین حوزه ایثارگران را به صورت کامل جمع‌آوری کردیم و در حال برنامه‌ریزی و هماهنگی با نمایندگان مجلس برای اصلاح قوانین و حذف زواید هستیم.

او با اشاره به اینکه الان ۳۳ هزار نفر از خانواده ایثارگران در کشور شغل ندارند، اظهار داشت: این تعداد بیکار در جامعه ایثارگری نشان دهنده آن است که قانون سهمیه ایثارگران برای اشتغال در دستگاه‌های دولتی را اجرایی نکردیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: به دنبال تغییر و اصلاح قانون هستیم و به همین منظور لیستی از وظایف قانونی بنیاد آماده کردیم تا بتوانیم خدمات را به صورت کامل و به بهترین نحو ممکن انجام دهیم.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر لزوم دفاع از انقلابی بودن این نهاد گفت: در هیچ یک از نهاد‌های دولتی نباید فساد، تبعیض، رانت، تفاوت و چنین مسائلی وجود داشته باشد و این موضوع در ارتباط با بنیاد شهید به صورت بسیار ویژه صدق می‌کند.

او خاطرنشان کرد: وظیفه من صیانت از انقلابی بودن بنیاد است و به همین دلیل با فساد و رانت و تبعیض به صورت جدی برخورد می‌کنم؛ گرچه طبیعی است افرادی در این مسیر ناراحت شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.