دیدار باقری با انور قرقاش در امارات

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران با مشاور دیپلماتیک رئیس امارات در ابوظبی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رسمی امارات (وام) از دیدار علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با «انور محمد قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس امارات در ابوظبی خبر داد.

دو طرف در این دیدار بر اهمیت توسعه روابط مشترک بر اساس اصل حسن‌همجواری و احترام متقابل در چارچوب منافع مشترک، اقدام در راستای ثبات و شکوفایی بیشتر در منطقه و همچنین توسعه روابط اقتصادی و تجاری تأکید کردند.

انور قرقاش که پیشتر وزیر خارجه امارات بود هفته گذشته در توئیتر خود نوشت: «امارات اقداماتی را برای تنش‌زدایی با ایران انجام داده است، زیرا علاقه‌ای به رویارویی با آن ندارد.»

رسانه‌های اماراتی مانند امواج مدیا نیز به نقل از منابع آگاه در ابوظبی، پایتخت امارات فاش کردند که «طحنون بن زاید»، مشاور امنیت ملی امارات و برادر ولعیهد این کشور در سفری بی سابقه به زودی برای انجام مذاکره به تهران خواهد رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۰:۵۸ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
به آقا ی معاون خارجه بگوید موقع عکس گرفتن دست‌ها شو جلوی ت نگیرید مگر قرار هم پنالتی بزنند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۰:۵۷ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
آقای باقری چرا اینجوری ایستادی؟ راحت باش . انگار ترسیدی. اینا ادب سرشون نمیشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
از امارات به خاطر جنگ با یمن و ایجاد روابط با اسراییل متنفریم . اما یک حقیقت رو باید به یاد بیاریم . در زمان جنگ عراق با ایران ازبین کشورهای حاشیه خلیج فارس ، امارات کمترین تنش رو با ایران داشت . هرچند گهگاهی در اجلاس سران اتحادیه عرب از جزایر سه گانه حرف می زدند اما آن ادعاها بیشتر به وسیله عربستان و مصر وبه تحریک دیگران بود .
تحرکات دیپلماتیک اخیر امارات در سطح منطقه نشان این است که تمایل زیادی برای فاصله گرفتن از سیاست های عربستان دارد در عین حال تحت فشارهم هست . امارات ب خوبی می داند که بدون تامین منافع ایران هر تصمیم جمعی که در حوزه خلیج فارس گرفته شود بی نتیجه خواهد بود .
Iran (Islamic Republic of)
سعیدشهبازی
۱۸:۰۳ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
درآستانه مذکرات گول عرب های بدو رانخوریداین عرب های بدوی خودشون واموالشون دراختیار آمریکاییهان .اصلا بااین خائنین نباید دوستانه رفتارکرد اعراب خلیج باید ازایران بترسند که دیگه اسرائیل رادرمنطقه راه ندهند.درگذشته بیشتر ازماحساب میبردن کم کم باهاشون دوستانه حرف زدیم حالا پرروشدن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۲۴ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
دوست عزیز کامل و درست بنویس
خلیج فارس نه خلیج بگو تا یادت نره خلیج فارس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
اول برو یادبگیر خلیج فارس درسته نه خلیج بعد بیا نظر بده
Germany
مان
۲۲:۰۰ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
آره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
شما را بااین وهابی هاچکار
آخرین اخبار