احضار رهبران دو سازمان افراطی آمریکا برای انجام تحقیقات درباره حمله به ساختمان کنگره

کمیته تحقیقات کنگره در آخرین اقدام خود برای ارسال احضاریه به متهمان دست داشتن در حمله ۶ ژانویه این بار رهبران دو سازمان افراطی را به دادگاه فراخواند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیته تحقیقات کنگره که مسئول انجام تحقیق در مورد حادثه حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه سال جاری میلادی است برای رهبران دو سازمان تندروی آمریکایی به نام‌های "پسران مغرور" و "سوگند داران" احضاریه صادر کرد.

این کمیته هنری انریکه تاریو، رییس گروه "پسران مغرور" و المر استوارت رودز، سردسته گروه "سوگند داران" را به طور جداگانه به دادگاه احضار کرد.

این احضاریه‌ها به دنبال درخواست کمیته مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر تسریع در روند رسیدگی به پرونده حادثه حمله ۶ ژانویه و جمع آوری اسناد و مدارک بیشتر صادر شده است.

بنی تامپسون، رییس کمیته تحقیقات کنگره در مورد آخرین احضاریه‌های این کمیته گفت: ما معتقدیم افراد و گروه‌هایی که امروز به دادگاه احضار شده اند، اطلاعات مرتبطی در مورد چگونگی حمله به ساختمان کنگره و منجر شدن آن به خشونت در اختیار دارند.

دادستان‌های دادگاه فدرال آمریکا می‌گویند مدارکی در دست دارند که نشان می‌دهد یکی از متهمان شورش به ساختمان کنگره پیش از اقدام خود با این دو گروه راست افراطی در تماس بوده است.

تا به حال بیش از ۶۶۰ نفر در رابطه با حادثه حمله به ساختمان کنگره در ژانویه سال جاری و همزمان با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بازداشت شده اند.

مقامات آمریکا معتقدند این حادثه لکه ننگی بر تاریخ این کشور و موجب شرم ساری همگان است. از زمان حمله انگلیس به ساختمان کنگره در قرن نوزدهم، نخستین بار در تاریخ معاصر آمریکاست که طرفداران رئیس جمهور وقت اقدام به چنین کاری می کنند. در جریان حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره پنج نفر جان خود را از دست دادند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار