افتتاح ۸ پروژه بهداشتی، درمانی در جنوب کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: ۸ پروژه بهداشتی، درمانی در شهرستان‌های فاریاب و رودبار افتتاح و کلنگ زنی شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اصغر مکارم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: ۸ پروژه بهداشتی، درمانی در شهرستان‌های فاریاب و رودبار با بیش از ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار افتتاح و کلنگ زنی شدند.

او در حاشیه افتتاح تسهیلات زایمانی شهرستان فاریاب گفت: تسهیلات زایمانی فاریاب با زیربنای ۳۱۲ متر مربع و اعتبار اولیه نزدیک به ۶۵۰ میلیون تومان از محل تفاهم نامه چهارگانه بین وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، خیران و استانداری احداث شده است.

مکارم افزود: تسهیلات زایمانی شهرستان فاریاب با حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار احداث و با اعتبارحدود ۱۵۰ میلیون تومان هم تجهیز شده که در زمان مناسب، تجهیزات بیشتری برای این مرکز تدارک خواهیم دید.

او تصریح کرد: در زایشگاه فاریاب، تجهیزاتی مانند: سونوگرافی مجهز هم به همت خیران خریداری و تحویل داده شده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: واحد رادیولوژی این مرکز هم با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی راه اندازی شد که دستگاه رادیولوژی مرکز درمان بستر فاریاب از طریق هئیت امنای ارزی و به همت یک خیر از قم خریداری شده است.

مکارم با اشاره به افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت در شهرستان رودبار بیان کرد: مرکز آموزش بهورزی رودبار جنوب با تحصیل ۲۶ بهورز در حال فعالیت است که امروز ساختمان جدید این مرکز با زیربنای هزار و ۲۷۰ متر مربع و اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان احداث و تجهیز شده است.

او با اشاره به افتتاح سه مرکز خدمات جامع سلامت در شهرستان رودبار تصریح کرد: این مراکز هر کدام با زیربنای ۳۰۰ متر مربع و با ۲ پانسیون ۸۰ متری متر مربعی با اعتبار یک میلیارد تومان احداث و تجهیز شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: ۴ واحد مسکن پزشکان متخصص بیمارستان سیدالشهدا رودبار نیز از محل طرح تحول سلامت با زیربنای ۳۷۰ متر مربع در ۲ طیقه و با اعتبار ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان احداث و تجهیز شد که امروز به بهره برداری رسید.

او افزود: ۳ واحد پانسیون دیگر هم با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در حال احداث هستند و عملیات احداث ۲ پانسیون دیگر نیز در این مجموعه به زودی آغاز می‌شود.

مکارم بیان داشت: امروز کلنگ احداث یک خانه بهداشت در روستای نهضت آباد رودبار با اهدای زمین از سوی خیر رودباری با زیربنای۸۰ متر مربع زده شد که این خانه به همت گروه جهادی منادیان رحمت احداث می‌شود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.