اعلام برنامه‌های نکوداشت روز اصفهان

معاون فرهنگی شهردار اصفهان، عناوین مهم‌ترین برنامه‌هایی را که به مناسبت نکوداشت روز اصفهان از سوی شهرداری برگزار می‌شود بیان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهانمجتبی شاهمرادی معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت: آغاز هفتۀ پیش رو که به نکوداشت روز اصفهان اختصاص‌یافته، با رونمایی از دومین تیزر تبلیغاتی شهر در شبکه‌های اجتماعی همراه بود که هم‌اکنون در صفحۀ isfahanfarhang قابل‌دسترسی است.

وی ادامه داد: پنج تئاتر صحنه‌ای و چهار تئاتر خیابانی طی این مدت اجرا خواهند داشت، مراسم بزرگداشت «استاد مراتب» برگزار می‌شود و کارت‌پستال اصفهان اثر زنده‌یاد حبیب‌الله فضائلی نیز منتشر خواهد شد.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان، تصریح کرد: در این هفته میزبان رونمایی از کتاب‌های «طراحی از حالت»، «راز بازی»، «چه وخدی بود»، «تذکرۀ سخنوران استان اصفهان» و «در مقیاس قوس» خواهیم بود و یک نمایشگاه طراحی لباس با استفاده از نماد قوس نیز در عمارت هنرمند برپا می‌شود.

شاهمرادی افزود: دفتر تخصصی سینما هم برنامۀ «سینما به روایت اصفهان» را در چهار قاب اجرا می‌کند. دو قاب در تهران شامل رونمایی و اکران فیلم مستند «ظهور و ثبوت» و دو سخنرانی دربارۀ کتاب سینما هشت و دو قاب از این برنامه نیز در اصفهان است که شامل اکران فیلم مستند «معتمدالدوله» و «ظهور و ثبوت» می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خبر داد که امروز نیز رأس ساعت ۱۶، مستند «سرود جمشید» ساختۀ سید محسن صفوی‌فر، که پرتره‌ای از جمشید مظاهری، اصفهان شناس نامدار شهر است در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان اکران خواهد شد.

به گفتۀ وی، برگزاری جنگ شاد «تولد شهر زیبای من»، برپایی نمایشگاهی از آثار برتر مسابقۀ «واکسن کرونا» در گذر چهارباغ، برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی با محوریت محله شاد، رونمایی از آخرین قسمت مجموعه مستند تصویری «سه آباد»، برپایی جشنواره طبخ غذای سنتی اصفهان در فرهنگسرای علامه دهخدا و اجرای برنامۀ گردشگری اصفهان در گذر زمان از دیگر برنامه‌های هفتۀ نکوداشت اصفهان است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.