ردیابی دو بمب‌افکن چینی در حریم هوایی تایوان

وزارت دفاع تایوان از پرواز ۹ هواپیما از جمله دو بمب‌ افکن چینی در حریم هوایی خود خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، به گفته وزارت دفاع تایوان، امروز (یکشنبه) ۹ هواپیمای چینی از جمله دو بمب‌ افکن H-۶ با قابلیت هسته‌ای به سمت جنوب تایوان پرواز کرده اند. این هواپیما‌ها وارد منطقه شناسایی هوایی تایوان شده اند.

بنابر اعلام وزارت دفاع تایوان، دو بمب‌ افکن پیش از بازگشت به سمت چین به سمت کانال «باشی» پرواز کرده اند. این کانال تایوان را از فیلیپین جدا می‌کند. از آن گذشته، هواپیما‌های دیگر در نزدیکی جزایر پراتاس که تحت کنترل تایوان هستند ردیابی شده اند.

به طور کلی تنش‌ها در ماه‌های اخیر و پس از بازدید هیأت‌های آمریکایی و اتحادیه اروپا از تایوان افزایش یافته است. تایوان و چین از سال ۱۹۴۹ و پس از جنگ داخلی از هم جدا شده اند. پکن همچنان این جزیره را یکی از استان‌های خود دانسته و هرگونه ارتباطی بین تایپه و کشور‌های دیگر را نوعی دخالت در امور داخلی خود تلقی می‌کند، اما تایوان همواره از استقلال خود دفاع کرده است.

پکن می‌گوید اگر آمریکا دست از اختلاف افکنی میان چین و تایوان بردارد، اختلافات سیاسی همگی قابل حل هستند.

گفتنی است، در ادامه افزایش تنش‌ها نیز امروز (یکشنبه) وزارت خارجه چین در اعتراض به افتتاح سفارت تایوان در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی رسما روابط دیپلماتیک خود را با این کشور به سطح «کاردار» کاهش داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار