بررسی راهکار‌های ایجاد شادی در زندگی

کارشناس روانشناسی به تشریح چگونگی شاد زندگی کردن و ایجاد شادی‌های واقعی در زندگی پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، زینب آقاجری کارشناس روانشناسی در خصوص ایجاد شادی در زندگی گفت: وقتی صحبت از شاد بودن می‌شود گزینه‌های بسیاری برای ایجاد آن به ذهن می‌رسد، اما نکته‌ای که از اهمیت بالایی برخوردار بوده راه‌های دستیابی به شادی است.

او با بیان اینکه برای شاید بودن باید به سراغ راهکار‌هایی برویم که اثبات شده است و به طور صحیح ما را به به هدف شاد زیستن نزدیک کند، افزود: ورزش کردن یکی از این راهکار‌ها است، تمرینات ورزشی نه تنها برای تناسب اندام مفید هستند بلکه باعث آزاد شدن اندورفین در بدن می‌شود که می‌تواند منجر به تغییر خلق و خوی شده و شما را شادتر و سرحال‌تر کند.

آقاجری بیان داشت: تفکر مثبت، خلاقیت و بهره وری را تا ۳۰درصد افزایش می‌دهد و عامل مهم طول عمر، درمان بیماری ها، سلامت جسمانی و تحمل شرایط دشوار است و برای داشتن شادی بای افکار منفی خود را حذف کنیم که در این میان نوشتن افکار منفی بر روی یک کاغذ و سپس از بین بردن آن‌ها روشی موثر برای خلاص شدن از افکار منفی است.

این کارشناس روانشانسی تصریح کرد: سپاس گزاری کنیم، افراد خوشبخت که زندگی شادی دارند همیشه چیزی برای سپاسگزاری پیدا می‌کنند، سعی کنید که هر شب سه چیز را برای سپاسگزاری پیدا و آن‌ها را یادداشت کنید.

او گفت: به این نکته باید توجه شود وقتی خواب کافی نداشته باشید، بیشتر سراغ افکار منفی می‌روید، محققان پس از چندین آزمایش به این نتیجه رسیدند که نداشتن خواب کافی باعث اختلال در بخشی از مغز که افکار مثبت را پردازش می‌کند، شده و در نتیجه فرد بیشتر دچار افکار منفی می‌شود همچنین محققان دریافتند زمانی که افراد به دیگران کمک می‌کنند بیشتر احساس شادی دارند تا زمانی که برای خود بهترین ماشین یا بهترین تلویزیون و لباس‌ها را می‌خرند.

آقاجری ادامه داد: گوش دادن به موسیقی خلق و خوی شما را بهبود بخشیده و به شما کمک می‌کند که مثبت‌تر فکر کنید و زندگی شادتری داشته باشید، هنگامی که ما از دست کسی عصبانی باشیم همواره با خشم و کینه رفتار می‌کنیم و این باعث می‌شود که نتوانیم شاد باشیم و شادتر زندگی کنیم.

او در پایان گفت: برای داشتن زندگی شاد و شاد زندگی کردن همه باید به این موضوع توجه کنیم که مقایسه خود با دیگران را متوقف کنیم چرا که تازمانی دست از مقایسه خود با دیگران برنداریم نمی‌توانیم شاد زندگی کنیم.

انتهای پیام/م

برچسب ها: شاد بودن ، افکار مثبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.