قانون کار قانون حمایت از کارگران

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، گفت: قانون کار، قانون حمایتی از کارگر و برای روان سازی روابط کارگر و کارفرما است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا فلاحتی، سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، گفت: قانون کار، یک قانون حمایتی از کارگر است و هر قانونی هم وحی مُنزل نیست و دارای نواقصی است، اما نگاه به اصلاح باید برای بهتر شدن و روان سازی جریان روابط کارگر و کارفرما صورت پذیرد.

او افزود: اصلاح باید با همفکری و هم افزایی برای بهبود شرایط تولید و هدایت سرمایه به سمت اشتغال مُولد انجام گیرد.

او با اشاره به اینکه قشر زحمتکش کارگر از ابتدای انقلاب دِین خود را همه جوره ادا کرده است، گفت: در ابتدای انقلاب کارگران با حضور در تظاهرات‌ها و اعتصابات باعث شدند نظام شاهنشاهی فلج شده و آرمان‌های انقلاب و امام محقق گردد.  

فلاحتی با بیان اینکه در دفاع مقدس کارگران با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل و حتی با پشتیبانی‌هایی که از جبهه‌ها کردند در موفقیت نظام نقش اساسی ایفا کردند، خاطرنشان کرد: اگر حضور و پشتیبانی کارگران و کارگاه‌های تولیدی در زمان جنگ نبود، چه بسا اهداف نظام تحقق نمی‌یافت.

این مقام مسئول یادآور شد: بعد از دفاع مقدس و در دوره‌های مختلف، کارگران پای ثابت آرمان‌های انقلاب و نظام بوده و تلاش کرده اند و این عملکرد کارگران وظیفه مسئولین را خیلی سنگین‌تر می‌کند.

فلاحتی تصریح کرد: قانون کار بعد از قانون اساسی یک قانون مادر است و قانون اساسیِ دوم کشور‌ها تلقی می‌شود و تفاوت قانون کار با قانون اساسی این است که در قانون اساسی کلیات مطرح شده، ولی در قانون کار به جزئیاتی مانند حقوق و مزایا توجه شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.