مدیرعامل انجمن دیابت خوزستان:

برخی مباحث غیر تأیید شده در خصوص دیابت به مردم ارائه می‌شود

نظریان گفت: برخی مباحث غیر تأیید شده در خصوص درمان دیابت نیز خارج از حوزه علوم پزشکی و وزارت بهداشت در حال ارائه به جامعه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا نظریان  مدیرعامل انجمن دیابت خوزستان با اشاره به ارائه اطلاعات غیرموثق به جامعه در خصوص بیماری دیابت گفت:  برخی مباحث غیر تأیید شده در خصوص درمان دیابت نیز خارج از حوزه علوم پزشکی و وزارت بهداشت در حال ارائه به جامعه است که باید برای این امر چاره‌اندیشی کرد و برخی افراد ناآگاه با فعالیت اشتباه خود باعث واکسن گریزی مردم شدند و باید این رویه اصلاح و مردم نسبت به این بیماری آگاه شوند.

او بیان داشت: این بیماری اپیدمی قرن است که باید جامعه را در این خصوص نگاه کنیم و خوزستان در چند سال اخیر رتبه سوم کشور را در حوزه ابتلا به دیابت دارد و ۱۶ درصد جمعیت بزرگ‌سال شهری و هشت درصد این جمعیت در روستا‌های استان مبتلا به دیابت هستند در حالی که استاندارد ابتلای کشوری ۱۰ درصد است.

نظریان تصریح کرد: سالانه پنج هزار نفر در خوزستان از خدمات رایگان پزشکی برخوردار می‌شوند و از هر ۵ - ۶ نفر سالمند خوزستانی یک نفر به دیابت مبتلاست و یکسری خدمات و تسهیلات رفاهی و درمانی برای اعضای انجمن (مبتلایان به دیابت) تدارک دیده شده است؛ بسیاری از قهرمانان ورزشی در هیئت ورزشی بیماری‌های خاص جزو مجموعه انجمن دیابت خوزستان هستند.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل انجمن دیابت خوزستان ادامه داد: اگر امروز در زمینه آموزش و پیشگیری به ریال هزینه نکنیم، باید از آینده با دلار و یورو هزینه و با کوله‌باری از بیماری‌های کلیوی، قطع عضو، نابینایی، بیماری‌های تالاسمی، هموفیلی و ام اس مواجه شویم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.