عربشاهی: تیم پرسپولیس باید تغییر تاکتیک بدهد/ روحیه سرخپوشان با نبود مدیرعامل پایین آمده است

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره تساوی سرخپوشان برابر تیم مس رفسنجان توضیحاتی را بیان کرد.

ضیا عربشاهی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تساوی سرخپوشان برابر تیم مس رفسنجان اظهار کرد:  نحوه بازی سرخپوشان از سوی تیم مس رفسنجان آنالیز شده بود و  از آن طرف ما هم با ۳ دفاع مقابل آن‌ها بازی کردیم. بعید است با تاکتیک ۳- ۴- ۳ به گل برسیم و به نظرم این سیستم جوابگو نیست. اگر چه نوراللهی به لیگ‌ امارات رفته، اما باید با سیستم ۴-۴-۲ خطی بازی کنیم به شرطی که ۲ مهاجم نزدیک به هم و در محوطه جریمه اضافه و ۲ وینگر هم در زمان‌ حمله، مهاجمان را پوشش دهند.

او ادامه داد: در اصل ما با یک مهاجم بازی می‌کنیم، اما با این وجود این تاکتیک در این چند بازی اخیر خوب جواب نداده و باید کادرفنی پرسپولیس  تغییر سیستم دهد. درست است چند بازیکن جدید آمده اند، اما می‌شود با تغییر تاکتیک و راهکار مناسب تیم را به شرایط ایده آل برای کسب ششمین قهرمانی متوالی رساند. بازیکنان زیاد و باکیفیتی هم در داخل زمین و هم روی نیمکت داریم و لازمه اصلی این موضوع هم این است که خوب از سمت کادرفنی ارنج شوند.

ضربه بازیکن مس همانند گل روبرتو کارلوس به فرانسه بود 

عربشاهی گفت: رادوشوویچ در زمان ضربه ایستگاهی مس رفسنجان مقداری جلو آمده بود تا زاویه را ببنند و تنگ کند، اما متاسفانه ضربه بازیکن مس آنقدر سهمیگن بود که به یک باره مانند گل روبرتو کارلوس به فرانسه تغییر جهت داد و همین عاملی شد تا رادو نتواند به درستی مسیر توپ را ببیند. به نظرم ما می‌توانستیم ببریم، اما چون از موقعیت‌های به دست آمده استفاده نکردیم تنبیه شدیم. متاسفانه در این زمینه بازیکنان بی دقت بودند و توپ‌هایی را که راحت می‌شد به گل تبدیل کرد خیلی راحت آن را از دست دادند.

پرسپولیس نیاز به بازیکنی شبیه نوراللهی یارسن دارد 

پیشکسوت پرسپولیس بیان کرد: تیم مس خوب و چغر برابر پرسپولیس بازی کرد. در خط هافبک جنگ و درگیری بین بازیکنان ۲ تیم زیاد بود و همین عاملی شد کار برای بازیسازی بازیکنان پرسپولیس سخت شود. پرسپولیس به یک بازیکنی شبیه نوراللهی یا رسن نیاز دارد تا او بتواند در فاز حمله خوب مهاجمان را تغذیه کند. به هر حال ۵ بازی انجام شده، اما چون تغییر تحولات زیادی در این فصل در ترکیب پرسپولیس صورت گرفته، بهترین راهکار این است کادرفنی با ۲ مهاجم بازی کند تا از این طریق آن‌ها تیم حریف را تحت پرس زیاد قرار بدهند و اجازه بازیسازی به آن‌ها را ندهند.

امیدوارم سجادی روی خوش به پرسپولیس نشان بدهد 

عربشاهی گفت: متاسفانه روحیه بازیکنان با نبود مدیرعامل و هیئت مدیره مقداری پایین آمده، اما بازهم باید از صدری قدردانی کرد که تک  و تنها تیم را رو به جلو می‌برد به نحوی که توانست بدهی‌های تیم را با رایزنی متعدد پرداخت کند. امیدوارم سجادی روی خوش به پرسپولیس نشان دهد و به نظرم صدری این توانایی را دارد تا مدیرعامل شود. از هواداران می‌خواهم صبر و شکیبایی داشته باشند. درست است در چند بازی ابتدایی نتایج خوب نبوده و کار سخت پیش رفته، اما قول می‌دهم در آینده با حمایت  می‌توانیم شاهد ششمین قهرمانی متوالی در لیگ باشیم. عدد شش یک عدد مقدس برای ما پرسپولیسی‌ها است.  


بیشتر بخوانید


 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار