جستجوی آثار حیات باستانی با هلیکوپتر ناسا در مریخ+ فیلم

هلیکوپتر ناسا در سیزدهمین پرواز خود در مریخ فرود آمد تا تصاویری را از وجود آثار حیات باستانی ثبت کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از newsweek، در حالی که هلیکوپتر ابتکار برای پرواز بعدی خود بر فراز سیاره سرخ آماده می‌شود، ناسا ویدئویی منتشر کرده است که یکی از سرمایه گذاری‌های اخیر خود را با جزئیات بی سابقه نشان می‌دهد. ویدئویی که توسط «Perseverance» مریخ نورد ناسا گرفته شده است، سیزدهمین پرواز این هلیکوپتر را بر فراز چشم انداز بی ثمر مریخ نشان می‌دهد. ماموریت اصلی این هلیکوپتر جستجوی آثار حیات باستانی بود که ممکن است از میلیون‌ها سال پیش در مریخ وجود داشته باشد.

ماموریت هلیکوپتر ناسا در مریخ

برخاستن هلیکوپتر رباتیک Mars Ingenuity که در فوریه ۲۰۲۱ بر روی مریخ فرود آمد، نشان دهنده اولین پرواز‌های نیرومند کنترل شده در آسمان بود. در حالی که این اولین پرواز هلیکوپتر مریخ بر فراز این سیاره نیست، اما به گفته محققان بسیار دشوار بوده است. فرود این هلیکوپتر که کمی بیش از ۱۶۰ ثانیه به طول انجامید، پیچیده بود، زیرا شامل پرواز هلیکوپتر در زمین‌های مختلف در داخل ویژگی زمین شناسی Séítah بود.

گفتنی است که Séítah از برآمدگی‌ها در دهانه Jezero، (بستر دریاچه‌ای باستانی به جا مانده از دوره حداقل چهار میلیارد سال پیش) که آب مایع در سطح مریخ فراوان بود، تشکیل شده است. هلیکوپتر ابتکار با پرواز بر فراز سیتا در ارتفاع ۲۶ فوتی، تصاویری از زوایای مختلف سنگی را جمع آوری کرد. این تصاویر توسط تیم Perseverance Rover برای به دست آوردن بینشی در مورد دهانه Jezero و به طور خاص، در مورد فرآیند‌های زمین‌شناسی که ویژگی‌های Séítah را تشکیل می‌دهد، استفاده خواهد شد.

سیاره مریخ

مطالعه Séítah بخش مهمی از اکتشاف ناسا در مریخ است. این ویژگی به عنوان نمایه‌ای از قدیمی‌ترین واحد زمین شناسی در کف دهانه جزرو و مواد معدنی هیدراته است که آتشفشان و سایر فرآیند‌های زمین شناسی را که در مریخ باستان رخ داده است، ثبت می‌کند. ارزیابی زمان و چگونگی ته نشین شدن این مواد معدنی می‌تواند درک ما را از تکامل زمین شناسی سیاره مریخ که Perseverance در حال کاوش روی آن است، بهبود ببخشد.

در ادامه ویدئویی از رصد مریخ توسط هلیکوپتر ناسا مشاهده می کنید:


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۲۰ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
می گم فرض کنید چندین سال تو مریخ گیر کردید و فضاپیماتون خراب شده و هیچ راه برگشتی هم ندارید. همینجوری که روزها در حال پیاده روی و آرزوی نجات خود هستید یه بار چشم تون به این پهپاد بیفته که تو آسمان مریخ داره پرواز می کنه و بعدش هم فضاپیمای جدید را می بینید . و برای اولین بار چشمتون به روزنه نجات و برگشتی باز می شه . چه احساسی بهتون دست می ده ؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۰۹ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
یکی به من بگه این پهپاد چجوری تا مریخ پرواز کرده و رفته ؟مگه میشه !
Iran (Islamic Republic of)
قلی
۲۲:۲۰ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
یک درصد میتونی فکر کنی با موشک بردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۵ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
تنها راه رفتن به مریخ و زندگی تو اونجا استفاده از نیروی هسته ایه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
انرژیه هسته‌ای حق مسلم ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
درسته
آخرین اخبار