ادعای نیویورک تایمز:

حمله به پایگاه آمریکا، پاسخ ایران به حمله اسرائیل بود

نیویورک تایمز مدعی شد حمله ماه گذشته به پایگاه آمریکا در سوریه، پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد حمله ماه گذشته به پایگاهی آمریکایی در سوریه، پاسخ انتقامجویانه ایران بوده است.

این نشریه در گزارش ادعایی خود نوشت: هشت مقام آمریکایی و اسرائیلی که به دلیل صحبت از مسائل اطلاعاتی، نخواستند نامشان فاش شود، گفتند حمله پهپادی ماه گذشته میلادی به یک پایگاه نظامی آمریکایی درسوریه، انتقامجویی ایران به حمله هوایی اسرائیل در سوریه بوده است.

این نشریه در ادامه ادعای خود نوشته است: این حمله پهپادی که البته قربانی بر جای نگذاشت، نخستین باری محسوب می‌شود که ایران به شکل مستقیم یک حمله نظامی را به آمریکا در پاسخ به حمله اسرائیل ترتیب می‌دهد؛ اقدامی که یک تشدید «جنگ در سایه» ایران با اسرائیل محسوب می‌شود که خطری تازه را برای سربازان آمریکایی در خاورمیانه رقم خواهد زد.

نیویورک تایمز همچنین به نقل از یک مقام ارشد نظامی آمریکا نوشت ۵ پهپاد به اصطلاح انتحاری در تاریخ ۲۰ اکتبر (ماه گذشته میلادی) پایگاه آمریکایی التنف را هدف قرار دادند؛ این در حالی است که سنتکام این حمله را «عامدانه و هماهنگ شده» خواند. این نشریه همچنین به نقل از این مقام نوشت که تنها دو عدد از این پهپاد‌ها منفجر شدند که البته آن‌ها با توپ و گلوله انفجاری با «قصد آشکار کشتن» پر شده بودند.

بر اساس این گزارش، بیش از ۲۰۰ سرباز آمریکایی در آن پایگاه مستقر شده بودند که وظیفه شان طبق ادعای این نشریه، آموزش شبه نظامیان سوری برای جنگ با داعش است. بنابر ادعای این مقامات، این سربازان آمریکایی چند ساعت پیش از این حمله، طبق اطلاعات رسیده از سوی صهیونیست ها، این پایگاه را ترک کرده بودند.

مقامات آمریکایی می‌گویند بر این باورند ایران نیرو‌های نیابتی را که این حمله را ترتیب داده اند، هدایت و تجهیز کرده است.

طبق اعلام نیویورک تایمز، این مقامات تمایلی به دادن اطلاعات بیشتر در حورد این حمله نبودند؛ همچنانکه بر اساس این گزارش، سخنگوی پنتاگون نیز از متهم ساختن مستقیم ایران بخاطر اجتناب از ضربه خوردن به مذاکرات هسته‌ای با تهران که قرار است پایان ماه جاری میلادی برگزار شود، خودداری کرد.

با این حال، بنابر ادعای این نشریه، مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی گفته ند شواهدی دارند که ایران در پشت این حمله بوده است. به ادعای این مقامات، به دلیل آنکه سه عدد از این پهپاد‌ها منفجر نشده بود، مقامات آمریکایی توانستند تا آن‌ها را مورد بررسی قرار داده و اعلام کردند که در این پهپادها، از همان فناوری استفاده شده که در پهپاد‌های شبه نظامیان مورد حمایت ایران در عراق استفاده می‌شود.

پیشتر سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در سخنانی از اتهام زنی مقامات خارجی به ایران بدون ارائه دلیل و مدرک انتقاد کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار