در پی بروز اختلافات در دولت بایدن؛

دموکرات‌های آمریکا به دنبال انتخاب جایگزینی برای کامالا هریس

به نوشته نیوزویک، شکل‌گیری برخی تنش‌ها میان هریس و دموکرات‌های دولت بایدن گمانه‌هایی در خصوص انتخاب جایگزینی برای او مطرح کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری نیوز ویک، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا گفته است هنوز با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره همکاری برای انتخابات ۲۰۲۴ گفت و گو نکرده است. اخیرا برخی نظرسنجی‌ها و گزارش‌ها نشان داده است که برخی از دموکرات‌ها به دنبال معرفی نامزد‌های جایگزین برای معاونت بایدن هستند.

بایدن در ماه مارس گفت که قصد دارد در سال ۲۰۲۴ برای دومین بار نامزد ریاست جمهوری شود و انتظار دارد هریس بار دیگر معاون او شود. این در حالی است که برخی گزارش‌ها از تنش میان هریس و دولت بایدن خبر می‌دهند. هریس که از چهره‌های رنگین پوست دولت بایدن است سعی داشته تلاش زیادی برای اجرای وعده‌های مهاجرتی بایدن انجام دهد. این در حالی است که بی توجهی دولت بایدن به مسئله مهم مهاجرت اختلافاتی را میان هریس و دولت بایدن ایجاد کرده است. معاون بایدن حتی مصاحبه‌های انتقادی در این خصوص داشته است که همین امر دموکرات‌ها را بر این داشته تا به دنبال گزینه‌های دیگری برای معاونت بایدن و حفظ کنترل کاخ سفید باشند.

کاملا هریس دیروز در مصاحبه با برنامه «صبح بخیر آمریکا» در مورد همکاری با بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ گفت: من و رئیس جمهور در مورد مسائل مختلفی از جمله اطلاعات طبقه بندی شده که امنیت ملی ما را تهدید می‌کند صحبت می‌کنیم ولی در این مورد گفت و گو نکردیم.

وی در ادامه گفت که در این مرحله به انتخاب مجدد خود فکر نمی‌کند.


بیشتر بخوانید:

دستیار ارشد کامالا هریس استعفا می‌کند


هریس در حالی از پاسخ به این سوال طفره رفت که نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد محبوبیت بایدن کاهش یافته و او از بخت پایینی برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ برخوردار است. بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا ۸۱ ساله خواهد شد و در حال حاضر پیرترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا تا به امروز خواهد بود.

در حالی که محبوبیت بایدن به دلیل برخی از اقداماتش از جمله خروج عجولانه آمریکا از افغانستان به طور قابل توجهی کاهش یافته است، طبق نظرسنجی‌های اخیر، محبوبیت هریس حتی پایین‌تر است. بر اساس آمارهای گردآوری شده توسط پایگاه FiveThirtyEight، در حالی که حدود ۴۳ درصد از آمریکایی‌ها بایدن را تایید می‌کنند، تنها حدود ۳۷ درصد در مورد هریس همین نظر را داشتند.

عده ای پیشنهاد کرده‌اند که بایدن از انتخابات سال ۲۰۲۴ کناره‌گیری کند و هریس در صدر فهرست انتخابات ریاست‌جمهوری حزب دموکرات سال ۲۰۲۴ شرکت کند. با این حال، برخی دیگر حدس می‌زنند که پیت بودجج، وزیر حمل‌ونقل بایدن، که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ از حزب دموکرات ناموفق بود، می‌تواند بار دیگر نامزد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار