هشدار نیرو‌های مسلح یمن در مورد تنش‌زایی‌های اخیر ائتلاف سعودی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن نسبت به افزایش حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی هشدار داد و گفت این تنش‌زایی عواقب خطرناکی را برای آن‌ها خواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از المسیره، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن با هشدار به ائتلاف متجاوز سعودی، مسئولیت نتایج تنش‌زایی‌های اخیر این ائتلاف را متوجه خود آن دانست.

یحیی سریع در پیامی در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: نیرو‌های متجاوز سعودی آمریکایی، بیش از ۶۵ حمله هوایی را در ۲۴ ساعت گذشته انجام داده‌اند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن هشدار داد: این تنش‌زایی عواقب خطرناکی را برای آن‌ها خواهد داشت و مسئولیت نتایج آن متوجه خود آن‌ها خواهد بود.

براساس این گزارش، هواپیما‌های دشمن در ۲۴ ساعت گذشته ۳ بار منطقه ذهبان در شهرستان الثوره و ۲ بار منطقه النهدین در شهرستان سبعین را بمباران کرده‌اند.

در استان صنعا نیز، متجاوزان سعودی آمریکایی، شهرستان سنحان را بمباران کردند و شهرستان صرواح و الجوبه را ۱۲ بار هدف قرار دادند. در استان ذمار هم مزرعه گوسفندان منطقه سامه در شهرستان میفعه عنس بمباران شد.

علاوه براین، جنگنده‌های متجاوزان ۷ بار شهرستان حیس در استان الحدیده، ۲ نوبت شهرستان‌های کتاف و الظاهر در استان صعده، ۲ بار فرودگاه تعز و همچنین ۲ مرتبه شهرستان‌های خب و شعف در استان جوف را بمباران کردند.

این تنش‌زایی متجاوزان سعودی در حالی انجام می‌شود که نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سرعت در جبهه‌های مأرب در حال پیشروی هستند و تاکنون بیشتر مناطق این استان را آزاد کرده‌اند.

منابع آگاه در استان مأرب فاش کردند: حداقل ۱۲۵ نظامی از گردانی که دیروز عربستان سعودی برای تقویت نیرو‌های (وابسته به دولت مستعفی یمن) در مأرب اعزام کرده بود، کشته یا زخمی شدند.

این منابع خاطرنشان کردند: نیرو‌های صنعا این نظامیان را پس از ورود به مأرب و قبل از استقرار آن‌ها در جبهه‌های مختلف هدف قرار دادند.

گروه‌های وفادار به ائتلاف سعودی در مأرب درباره رسیدن اطلاعات محل تجمع این نظامیان به نیرو‌های صنعا یکدیگر را به خیانت متهم می‌کنند.

روز گذشته نیز منابع میدانی و شاهدان عینی اعلام کردند ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه پیشروی‌های خود در استان مأرب توانستند دو منطقه «شقه می» و «عرق می» در جنوب این استان را آزاد کنند.

روزنامه الاخبار لبنان نیز در خصوص پیشروی‌های نیرو‌های یمنی نوشت: حملات هوایی مکرر و شدید ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان به نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن باعث نشده است آنان از هدف خود دست بردارند. در مقابل عناصر وابسته به این ائتلاف و «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن از مقابله با ارتش یمن فرار و عقب‌نشینی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار