کوهبنان رتبه برتر استانی طرح «پیک کتاب» را کسب کرد

مسئول اداره کتابخانه‌های عمومی کوهبنان از کسب مقام‌های برتر نخستین مرحله طرح «پیک کتاب» به کتابخانه عمومی شهید اول کوهبنان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، خلیل الله باقی زاده مسئول اداره کتابخانه‌های عمومی کوهبنان با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده بر اثر شیوع ویروس کرونا در کتابخانه‌ها گفت: طرح پیک کتاب با هدف تسهیل دسترسی علاقه مندان به کتاب و تحویل منابع کتابخانه‌های عمومی درب منازل در ۱۴ شهرستان و ۴۰ کتابخانه عمومی استان کرمان اجرا می‌شود.

او افزود: فاز نخست طرح پیک کتاب طی یک سال گذشته در ۱۳ کتابخانه عمومی هفت شهرستان رفسنجان، بردسیر، سیرجان، بم، کوهبنان، زرند و شهر کرمان به اجرا گذاشته شد.

مسئول اداره کتابخانه‌های شهرستان کوهبنان بیان داشت: در پایان این مرحله بر اساس داوری استانی این طرح، کتابخانه عمومی شهید اول کوهبنان به عنوان کتابخانه برتر معرفی شد.

باقی زاده تصریح کرد: «مهدیه حاجی زاده» مسئول کتابخانه عمومی شهید اول شهرستان کوهبنان و لیلی شبانی، نسیبه خالداری و مهدیه ایزدی به عنوان کتابدار و مهدی معصومی همکارکتابخانه عمومی در مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و نهمین دوره هفته کتاب استان کرمان مورد تقدیر قرار گرفتند.

او بیان کرد: این مراسم با حضور مسئولان استانی و جمعی از مدیران فرهنگی استان، کتابداران کتابخانه‌های عمومی و اساتید دانشگاه در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

باقی زاده گفت: علاقه‌مندان و مخاطبان کتابخانه‌های عمومی می‌توانند ضمن تماس با شماره ۳۳۴۹۲۲۹۰ کتابخانه عمومی کتاب مورد نظر خود را در کتابخانه جستجو و منابع درخواستی خود را برای مدت یک ماه امانت گیرند.

مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهبنان بیان داشت: طرح پیک کتاب با رعایت تمامی دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستورالعمل‌های بهداشتی در روند آماده سازی و تحویل کتاب‌ها انجام می‌شود.

او تاکید کرد: به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کتاب‌ها پس از مطالعه و تحویل به کتابخانه‌های عمومی در قفسه قرنطینه به مدت سه روز نگهداری می‌شوند و سپس به مخزن کتابخانه‌ها وارد می‌شوند در حالی که کتاب‌ها از طریق پیک و به صورت رایگان به درب منازل ارسال می‌شوند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار