دیدار رئیس سازمان بسیج مستضعفین با آیات عظام حسینی بوشهری و سبحانی

سردار سلیمانی گفت: بسیج تضمین‌کننده حضور مردم در صحنه است و در ظل رهنمود‌های امامین انقلاب و علمای عظام این نظام را به پیش می‌برد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سردار غلامرضا سلیمانی رئیس بسیج مستضعفین در دیدار با آیات عظام حسینی بوشهری وسبحانی گفت: بسیج تضمین‌کننده حضور مردم در صحنه است و در ظل رهنمود‌های امامین انقلاب و علمای عظام این نظام را به پیش می‌برد.

سردار سلیمانی در ادامه گفت: ما در موضوع ایجاد قدرت نرم رسانه‌ای، محرومیت‌زدایی، دفاع و امنیت، علم و فناوری، عدالت و مبارزه با فساد، کمک به حل مسائل کشور و کمک به تحقق دولت اسلامی همیشه بسیج را پای کار داشته ایم.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری ضمن تبریک هفته بسیج گفت: در زمان حضرت رسول(ص) و حضور حضرت در مکه، اسلام همیشه مورد تعرض بوده و ماموریت جهاد در مدینه به پیامبر ابلاغ شد و زمانی که اعلام جنگ شد افراد مختلفی بودند، عده‌ای امکانات داشتند و عده‌ای با تمام وجود در خدمت پیامبر می‌آمدند و تقاضای حضور در جهاد می‌کردند و به کمک خدا همانگونه که پیامبر با امکانات محدود توانست نیروی انسانی تربیت کند در عصر ما هم امام خمینی با آن روح الهی شان مردم را پای کار آوردند و از دل مردم و برای خدا بسیج تشکیل شد و این گونه شده که حتی خود دشمن هم به قدرت ما اعتراف دارد.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه افزود: بسیج در طول این ۴۰ سال تمامی وظایف خود را به خوبی انجام داده و بسیج ایجاد شده که علاوه بر حفظ مرز‌های جغرافیایی مرز‌های اعتقادی جامعه را نیز حفظ و حراست کنند و مأموریت امروز بسیج از دوران دفاع مقدس هم سنگین‌تر است و این به آن دلیل است که تهدید امروز نادیدنی می‌نماید و امروز دشمن با فکر و روح ما درگیری دارد.

او در ادامه افزود: بحث اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است و بسیج باید با قدرت در این مسیر در کنار مردم باشد و به خصوص در رونق بخشیدن اقتصاد روستایی نقش‌آفرینی کند.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد:بسیج در رابطه با مسئله نفوذ هم باید با آگاهی جامعه را رصد کند تا میوه نظام از درون دچار پوسیدگی نشود و این با همکاری مردم انجام شدنی است و در فضای مجازی هم بسیج باید با قدرت وارد شود و آگاه سازی را در برابر شایعه سازی دشمن در این فضا پیش ببرد.

او گفت: بسیج باید با آینده نگری برنامه آتی دشمن را پیش بینی کرده و به استقبال آن برود و در برابر آن بایستد و هرگز نباید صف بسیج از مردم جدا شود و خطر از زمانی ایجاد می‌شود که بسیج از مردم فاصله بگیرد و آن زمانی است که دشمن می‌تواند از آب گل آلود ماهی گیری کند.

سردار سلیمانی د دیدار با آیت الله سبحانی گفت: بسیج برخواسته از مردم است و در دوره پیش رو رسالت خطیرتر و سنگین تری برعهده دارد و این رسالت جز با تقویت فرهنگ و ارزش‌های اسلامی مقدور نیست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه افزود: در آستانه هفته بسیج خدمت جنابعالی رسیدیم تا توشه‌ای بربندیم و از محضرتان بهره ببریم.

آیت الله سبحانی پس از گزارش سردار سلیمانی گفت: تصور من از بسیج این است که بقیه نهاد‌ها کار خاصی دارند، اما در نظام هر کاری نیاز باشد، بسیج هست و این ظرفیت بسیج است.

او افزود: خداوند متعال برای این‌ها مسئولیت عمومی قرار داده است. همه افراد در نظام باید متعهد و مومن باشند و در بسیج این شرط بالاترین شرط است. در تربیت و گزینش باید دقت بیشتری کرد.

مرجع تقلیدشیعیان با بیان اینکه بسیج را نباید فقط به شیعیان محدود کرد، ادامه داد: از اقوام دیگر نیز گزینش کنید.

آیت الله سبحانی بیان کرد: در پایان به این جمله امام اشاره می‌کنم که‌ای کاش من هم یک بسیجی بودم و این حاکی از ارزش بسیجی بودن است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار