اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند کرونایی به صورت پایلوت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طرح محدودیت‌های هوشمند کرونایی در سه استان کشور به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، محمد امین ولی زاده حسنلویی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در خصوص اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند کرونایی در استان به صورت پایلوت بیان داشت: با توجه به اینکه آذربایجان غربی جزو استان‌های کرونا خیز در سطح کشور به شمار می‌رود وزارت بهداشت سه استان آذربایجان غربی، کردستان و قزوین را به صورت پایلوت برای اجرای محدودیت‌های هوشمند کرونایی انتخاب کرده است.

وی افزود: در این طرح اگر فردی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شود و آزمایش PCR وی مثبت شود تردد فرد را در هرجایی مورد پایش هوشمند قرار می‌دهند.

ولی زاده با بیان اینکه اجرای این طرح در مرحله اول بر حوزه اصناف و حمل و نقل عمومی متمرکز شده است، اضافه کرد: در بخش اصناف کسبه باید کد QR را از سامانه sdms.moi.ir دریافت کنند؛ و بر شیشه مغازه و فروشگاه خود نصب کنند تا اطلاعاتی همچون وضعیت سلامت، واکسیناسیون و تست کرونای آن‌ها برای مشتریان با استفاده از اسکن از گوشی‌های هوشمند مشخص شود، در بخش حمل و نقل عمومی نیز پیش بینی شده که استفاده کنندگان از تاکسی‌ها بتوانند از طریق پلاک خودرو این اطلاعات را دریافت کنند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.