همدان رتبه اول کشور در چاپ کتاب

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان گفت: همدان در چاپ کتاب رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد برخوردار مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان همدان از چاپ صد عنوان کتاب در سال گذشته و چاپ ۶۰ عنوان کتاب در امسال این استان خبر داد و بیان کرد: استان همدان رتبه اول کشور را در زمینه چاپ کتاب کسب کرده است.

او با اشاره به تولید ۴۱ کتاب صوتی در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: همدان تنها استانی در کشور است که مجوز بارگذاری این کتاب‌های صوتی تولید شده را در ایران صدا دارد، همچنین کتاب‌های تولید شده نیز به صورت روزانه از رادیو همدان پخش می‌شود.

برخوردار با بیان اینکه یادواره رادیویی دفاع ماندگار به صورت زنده از رادیو همدان پخش و از ایران صدا نیز بارگزاری می‌شود، افزود: در حوزه ترجمه کتاب‌های دفاع مقدس نیز ۵ عنوان کتاب به زبان‌های انگلیسی، عربی و روسی ترجمه شده‌اند.

او به آموزش ۷۰ ساعته نویسندگان همدانی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا این آموزش‌های تخصصی به صورت مجازی و در برخی مواقع نیز به صورت حضوری برگزار شده است.

برخوردار اظهار داشت: در جشنواره ادبی یوسف ۸۰ اثر و در جشنواره شعر دفاع مقدس نیز ۴۰۰ اثر دریافت کردیم که داوری این آثار انجام شده و در آذرماه اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود.

برخوردار به حمایت از نویسندگان نوقلم همدانی تاکید کرد و گفت: ۱۰۰ نفر از این نویسندگان در سراسر استان شناسایی و بانک اطلاعاتی آن‌ها شکل گرفته است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.