تلاش آمریکا برای فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات

یک مقام آمریکایی اعلام کرد دولت این کشور متعهد شده جنگنده‌های اف-۳۵ را به امارات بفروشد تا این کشور را به یک شریک بالقوه در منطقه تبدیل کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از آسوشیتدپرس، «میرا رزنیک» معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا فاش کرد علی‌رغم اینکه دولت «جو بایدن» رئیس‌ جمهور آمریکا روند قرارداد فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات را کند کرده، اما کاملا متعهد است این جنگنده‌ها را به ابوظبی بفروشد.

او در ادامه افزود: شرکای عرب آمریکا در حاشیه خلیج (فارس) دیگر نگران خرید تسلیحات از روسیه نیستند و بدون در نظر گرفتن نگرانی آمریکا با روس‌ها قرارداد می‌بندند. حتی در نمایشگاه نظامی امارات یک هیئت بلندپایه روسی با «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی دیدار داشتند.

این مقام ارشد آمریکایی مدعی شد: ما دوست داریم اف-۳۵ در منطقه بماند چه «اسرائیلی‌ها» با آن پرواز کنند چه آمریکایی‌ها، این جنگنده در خاورمیانه می‌ماند. واشنگتن علاقه‌مند است امارات نیز بتواند از اف-۳۵ استفاده کند و به گونه‌ای شریک ما باشد که بتواند از تهدیدات ایران جلوگیری کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور سابق آمریکا برای تشویق امارات به عادی‌ سازی روابط با رژیم صهیونیستی به این کشور قول داد در صورت به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر قدس جنگنده‌های اف-۳۵ را به ابوظبی می‌فروشد، اما بعد از عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو «بنیامین نتانیاهو» نخست‌ وزیر وقت رژیم صهیونیستی به دولت آمریکا فشار آورد تا جنگنده‌های اف-۳۵ را به امارات نفروشد، زیرا از نظر او این خطری برای تل‌آویو حساب می‌شود و رژیم صهیونیستی دوست دارد تنها طرفی در منطقه باشد که این جنگده‌ها را داراست.

با روی کار آمدن دولت بایدن، واشنگتن با ادعای نگرانی آمریکا از استفاده از این تسلیحات در جنگ علیه مردم یمن این قرارداد را حالت تعلیق درآورد، اما حالا مقام ارشد آمریکایی تاکید می‌کند که دولت این کشور کاملا متعهد و در تلاش برای فروش اف-۳۵ به امارات است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۶ آبان ۱۴۰۰
وای به حال امارات اگه بعدها معلوم بشه با اینا اومدن تهران رو گشتن
آخرین اخبار