دوچرخه سوار جهانگرد اردبیلی به کرمان رسید

 کرامت عزیززاده سفیر صلح و دوستی و حافظ محیط زیست، ۲۰ سال است دور دنیا را با دوچرخه رکاب می‌زند و درخت می‌کارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، کرامت عزیز زاده دوچرخه سوار جهانگرد با اعلام اینکه من اصالتا اردبیلی و در حال حاضر ساکن آستارا هستم، گفت: از سال ۱۳۸۱ منزلم را فروختم و ضمن تشکیل یک گروه ۲ نفره، سفرهایم را با دوچرخه سواری و کاشت درختان با هدف حمایت از کودکان آسیب دیده و ترویج زندگی سالم آغاز کردم.

او با اعلام اینکه تا به امروز به ۷۰ کشور دنیا و سراسر ایران سفر کرده و برای ترویج روحیه حفاظت از محیط زیست در تک تک سفرهایم نهال درخت کاشته ام، افزود: در این زمینه توانسته ام نزدیک به ۴۰ هزار نهال بکارم.

عزیز زاده بیان داشت: ابتدای امسال این قول را به خودم دادم که تا اخر سال ۱۴۰۰، تعداد هزار و ۴۰۰ نهال را در سراسر کشور بکارم که با شروع سفرهایم از اردیبهشت ماه تاکنون، توانسته ام تعداد هزار و ۱۰۰ نهال زیتون بکارم.

حضور دوچرخه سوار جهانگرد اردبیلی در باشگاه خبرنگاران کرمان

او تصریح کرد: در حال حاضر ۲ روز است که کرمان هستم و از جمله برنامه‌هایی که برای روز‌های آتی دارم، جمع کردن دوچرخه سواران کرمانی برای یک سفر است.

این دوچرخه سوار جهانگرد حضور در گلزار شهدای کرمان برای تجدید میثاق با شهدا به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و کاشت ۱۴ نهال زیتون را از دیگر برنامه‌های خود طی فردا در کرمان اعلام کرد.

عزیز زاده افزود: هدف من در تک تک سفرهایم علاوه بر ترویج زندگی سالم و حفاظت از محیط زیست، حمایت از کودکان آسیب دیده است.

او با اشاره به اینکه خانواده‌های ایرانی هر ساله میلیون‌ها تن گندم را برای کاشت سبزه استفاده می‌کنند و بعد از سیزده بدر دور می‌ریزند، تصریح کرد: بهتر است هر سال به جای خرید سبزه عید یک نهال خریداری کنیم و سر سفره بگذاریم و در نهایت آن را بکاریم، اینگونه به محیط زیست هم کمک کرده ایم.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار