آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق زلزله زده هرمزگان

تاکنون بیش از سه هزار چادر در مناطق زلزله زده شهرستان بندرعباس توزیع شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، مهدی دوستی  استاندار هرمزگان گفت :دیشب ۶۰۰ چادر در مناطق زلزله زده توزیع شده است  و در چند منطقه کمپ‌های عمومی برپا شده ، زیرا چادر‌ها محدود است و با برپایی کمپ نیاز‌های بهداشتی نیز بهتر تامین می‌شود و بهتر غذای گرم توزیع می‌شود.
دوستی افزود: اما به علت استقبال نکردن مردم از این کمپ‌ها  بعد از ظهر چادر به صورت خانه به خانه توزیع می‌شود.روستا‌های ذرتو، آب زمینو و زیارت را از نزدیک بازدید کردم که کمبود چادری نیست و برای مناطق رضوان و فین نیز چادر در حال توزیع است.

او گفت: دیشب در برخی مناطق زلزله زده سه مشکل قطعی برق، قطعی آب و قطعی راه‌های ارتباطی داشتیم که هر سه مشکل اکنون حل شده است و نیروی انتظامی نیز امنیت کامل منطقه را تامین کرده است.

استاندار هرمزگان درباره برآورد اولیه خسارت نیز گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت است، اما باید پل‌ها و راه‌ها به طور دقیق بازرسی شود تا خسارت دقیق مشخص شود.درباره واحد‌های نیازمند بازسازی در این زلزله‌ها نیز گفت: باید دو هزار و ۷۶۰ واحد بازسازی شود.


جودی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت:  آواربرداری واحد‌های آسیب دیده آغاز شده

جودی افزود: ارزیابی اولیه ۳۶۰۰ واحدمسکونی واقع در منطقه زلزله زده فین و رضوان نشان داد که ۲۷۵۰ واحد آسیب دیده است.

او گفت: از واحد‌های آسیب دیده دو هزار واحد نیازمند ساخت دوباره است و ۷۵۰ واحد نیاز به مرمت دارد که از فردا کار آواربرداری و بررسی خانه به خانه در حال انجام است

جودی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: امسال باید دویست هزار واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شود که تا کنون ۵۰ هزار واحد عقدقرارداد با بانک‌ها داشته اند و صد هزار واحد نیز به بانک‌ها معرفی شده اند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.