فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان؛

بسیج از دوران پیامبر (ع) سرچشمه گرفت/ اجرای ۳ هزار برنامه طی هفته بسیج در کرمان

سردار معروفی با بیان اینکه بسیج به همت پیامبر (ص) پایه گذاری شد، گفت: امام خمینی (ره) کار پیامبر (ص) را در نظام جمهوری اسلامی جاری کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در نشست خبری هفته بسیج  که در سالن اجتماعات سازمان بسیج جامعه زنان برگزار شد، گفت: نطفه بسیج در جمهوری اسلامی گذاشته نشده است؛ بلکه بسیج در مدینه و  به همت پیامبر اکرم (ص) پایه گذاری شد و به دست امام علی (ع) توسعه پیدا کرد و امام خمینی (ره) کار پیامبر (ص) را در نظام جمهوری اسلامی جاری  کرد.

او با بیان اینکه بسیج فقط یک نیروی نظامی نیست، یک تفکر، یک ایده و یک مکتب عاشورایی است، افزود: بسیج صرفا یک ساختار نظامی نیست؛ بلکه فرهنگ، ایده و آرمان است.

سردار معروفی با بیان اینکه بسیج مردمی است و  فلسفه وجودی سپاه نیز بسیج است و بسیج ولایت باور و ذوب در ولایت  و در امام جامعه است، بیان داشت: بسیج محاسبه گر نیست و  محاسبه گری بر خلاف رویه بسیج است. 

او ادامه داد: بسیج فرصت طلب و جاه طلب نیست و  بسیج همیشه در جهاد، خانه انقلاب و  متعلق به همه مردم است  و خروجی بسیج معراج است  و بسیج انسان تربیت می‌کند و انسان می‌سازد.

سردار معروفی، فرمانده سپاه

 فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در استان کرمان با نگاه رسالت کار می‌کنیم  و نمی‌توانیم ببینم مردم مشکل دارند و به سادگی از کنار  آن بگذریم؛ بلکه باید به فکر حل مشکلات مردم باشیم و هر مسئول و فرمانده‌ای که به سادگی از کنار مشکلات مردم بگذرد، انقلابی نیست. 

او با برشمردن ۶ اولویت سپاه  گفت: ۳۰۰ روستا از ۸۰۰ روستای شناسایی شده در اولویت آبرسانی قرار گرفته اند و پیش بینی کرده ایم برای  ۶۳۰  آب رسانی انجام شود.

سردار معروفی  با اشاره به بی مهری برخی بیان داشت: ما تنش آبی را خواهیم گرفت و دنبال مطرح شدن و پرچم بالا بردن نیستیم و در خدمات اجتماعی فرصت طلب نیستیم که بخواهیم وکیل و وزیر بشویم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بهداشت با اولویت ساخت سرویس بهداشتی و حمام؛ اشتغال با اولویت اشتغال خُرد و خانگی؛ توجه به مسکن مددجویان بهزیستی و کمک به محرومان با ساخت و تعمیر و تکمیل منازل آن ها؛ ارائه خدمات اجتماعی با کمک به روند واکسیناسیون، خدمات فرهنگی با ترویج گفتمان امامان انقلاب و ترویج مقاومت و شهادت گفتمان مکتب حاج قاسم را از دیگر اولویت‌های سپاه عنوان کرد. 

سردار معروفی، فرمانده سپاه

او با اشاره به اینکه ۱۰ مرکز واکسیناسیون کرونا را مستقیم مدیریت می‌کنیم و در ۹۰ مرکز با دانشگاه علوم‌پزشکی همکاری داریم؛ تصریح کرد: اصحاب رسانه باید مردم را تشویق به واکسیناسیون کنند و اگر خیلی‌ها طرح شهید سلیمانی را جدی گرفته بودند، زنجیره کرونا قطع می‌شد.

سردار معروفی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که از هفته بسیج پارسال آغاز شد و نیز اهدای جهیزیه و کمک مومنانه را از دیگر خدمات بسیج و سپاه عنوان کرد.

او ساماندهی ۳ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی، صدور مجوز برای هزار گروه جهادی، راه اندازی ۲۳۸ صندوق قرض الحسنه و تاسیس و تکمیل ۳۹ تعاونی اشتغال زا، ساخت، تعمیر و تکمیل هزار و ۸۰۰ مسکن محرومان و مددجویان، احیای ۸۰ رشته قنات، آب رسانی به ۱۹۷ روستا تا پایان دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، احداث و تکمیل ۱۴۲ مدرسه، راه اندازی ۱۵ گارگاه اشتغال، احداث ۱۲ سوله ورزشی، ۲۸ خانه عالم و ... را از اقدامات سپاه ثارالله استان کرمان طی یک سال گذشته برشمرد.

سردار معروفی، فرمانده سپاه

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج گفت: طی این هفته حدود ۳ هزار برنامه در سراسر استان اجرا می‌شود که ۷۶ مورد آن محوری است.

او با تاکید بر آنکه حاشیه شهر کرمان باید ساماندهی شود، در ادامه بیان داشت: از موضوع طلاق به سادگی نگذرید، ما سرگرم کار‌های سیاسی شدیم و به این  موضوع توجه نکردیم که چرا آستانه تحمل جوانان پایین آمده است؟

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.