ده شهرستان خراسان رضوی فاقد مركز مشاوره

کارشناس مسئول مشاوره بهزیستی خراسان رضوی گفت: بهزیستی شهرستان‌های خراسان رضوی تا پایان امسال فرصت دارند به یک مرکز مشاوره روان‌شناسی تجهیز شوند و یکی از ملاک‌های ارزیابی عملکرد بهزیستی این شهرستان‌ها می‌باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، طاهره علوی  با بیان اینکه به بهزیستی شهرستان‌های خراسان رضوی تا پایان سال مهلت داده شده که دست کم یک مرکز مشاوره روان‌شناسی تا پایان سال دایر کنند، گفت: تأسیس این مراکز، یکی از ملاک‌های ارزیابی عملکرد بهزیستی این شهرستان‌ها می‌باشد و بهزیستی خراسان رضوی برای تأسیس مراکز مشاوره در شهرستان‌های محروم امتیازاتی را در نظر گرفته است.

او با اشاره به اینکه  در حال حاضر ده شهرستان استان مرکز مشاوره ندارند در حالی که طبق قانون، تمام شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت باید دست کم یک مرکز مشاوره داشته باشند، افزود: در برخی شهرستان‌ها روان‌شناس و متخصص این رشته برای تأسیس مراکز مشاوره نداریم و به روان‌شناسانی که در این شهرستان‌ها مراکز مشاوره دایر کنند یارانه‌های مشاوره تعلق می‌گیرد.

کارشناس مسئول مشاوره بهزیستی خراسان رضوی در خصوص امتیازات دیگری که به روان‌شناسان این شهرستان‌ها داده می‌شود ادامه داد: همچنین این مراکز اگر در طرح طلاق مشارکت کنند از یارانه این مراکز نیز برخوردار می‌شوند.

او تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های بازآموزی رایگان برای روان‌شناسان این مراکز و نیز واگذاری فعالیت‌های پیشگیری و اجتماع‌محور به آن‌ها نیز از دیگر امتیازاتی است که به مراکز مشاوره شهرستان‌های فاقد مرکز اعطا می‌گردد.

علوی تاکید کرد: در حال حاضر جوین، خواف، رشتخوار، فیروزه، کلات، داورزن، باخرز، خلیل‌آباد، ششتمد و جغتای، مرکز مشاوره ندارند و روان‌شناسان داوطلب می‌توانند به بهزیستی این شهرستان‌ها مراجعه و برای تأسیس مراکز مشاوره اقدام کنند.

 

انتهای پیام//س.ع.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.