امارات پرواز‌های خود به مقصد بلاروس را محدود کرد

امارات اعلام کرد انجام پرواز اتباع افغان، سوری، یمنی و عراقی به مقصد مینسک را ممنوع کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، امارات پرواز‌های خود به بلاروس را در بحبوحه بحران مهاجران در مرز میان این کشور با لهستان محدود کرد.

امارات متحده عربی امروز (دوشنبه) اعلام کرد: پرواز اتباع افغان، سوری، یمنی و عراقی به مقصد مینسک ممنوع است.

شرکت دولتی بلاروسی Belavia در اطلاعیه‌ای نوشت تصمیم کابینه امارات روز یکشنبه صادر شده است.

چندی پیش، دمشق از توقف پرواز‌های شرکت هواپیمایی «اجنحة الشام» به مقصد مینسک، پایتخت بلاروس خبر داد.این خبر چند ساعت پس از آن منتشر شد که پلیس لهستان اعلام کرد یک مهاجر سوریه‌ای در مرز میان بلاروس و لهستان جان خود را از دست داده است.

 پیشتر نیز، در پی خودداری هواپیمایی بلاروسی از پذیرش اتباع کشور‌های عراق، سوریه و یمن، وزارت امور خارجه عراق هم از تعلیق تمامی پرواز‌های خود به بلاروس و لغو مجوز کار در کنسولگری این کشور در بغداد  خبر داد.

احمد الصحاف، سخنگوی رسمی وزارت خارجه عراق، در این باره گفت: «این وزارتخانه مجوز کار کنسولگری بلاروس در بغداد را به طور موقت لغو کرده است.»

اتحادیه اروپا، بلاروس را متهم می‌کند که هزاران پناهجو را به عبور از مرز‌های این کشور برای ورود به کشور‌های اروپایی تشویق می‌کند و ممکن است تحریم‌های جدیدی را علیه مینسک و شرکت‌های هواپیمایی که مهاجران را حمل می‌کنند، اعمال کند.

طی ماه‌های اخیر، هزاران مهاجر که اکثرشان از منطقه خاورمیانه هستند تلاش کردند تا با عبور از بلاروس وارد لیتوانی، لهستان یا لتونی شوند.

ترکیش ایرلاینز هم روز پنجشنبه اعلام کرد که دیگر اتباع عراق، سوریه و یمن را به استثنای دارندگان گذرنامه دیپلماتیک یا دارندگان اقامت دائم بلاروس به مینسک نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار