افزایش چهار هزار نفری مستمری بگیران بیمه بیکاری در ایام کرونایی کرمانشاه

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه کرمانشاه از افزایش چهار هزار نفری مستمری بگیران بیمه بیکاری در ایام کرونایی کرمانشاه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسن عزیزی مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه کرمانشاه گفت : تعداد چهار هزار و ۳۱۳ نفر تا قبل از شیوع بیماری کرونا در استان کرمانشاه بیمه بیکاری دریافت می‌کردند، که با شیوع بیماری کرونا این تعداد به دلیل اعمال محدودیت‌های کسب و کار افزایش یافت.

او گفت : وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای افرادی که بر اثر بیماری کرونا یا به دلایل گوناگون کار خود را از دست داده بودند سامانه‌ای را برای دریافت بیمه بیکاری راه اندازی کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: در ابتدای شیوه کرونا در استان کرمانشاه ۱۴ هزار و ۱۴۰ نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند که هشت هزار و ۶۰۶ نفر واجد شرایط برای دریافت بیمه بیکاری بودند.

عزیزی افزود: دولت در ابتدا برای افرادی که حداقل واریزی بیمه را داشتند و در سامانه ثبت نام کرده بودند حقوق سه ماه به آن‌ها پرداخت کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: میزان پرداختی بیمه بیکاری به افراد با توجه به سابقه پرداخت حق بیمه صورت گرفته و بر این اساس تعداد ماه‌های پرداختی به افراد متأهل ۱۸ ماه و برای افراد مجرد ۱۲ ماه بود که در حال حاضر ۶ هزار نفر مستمری‌بگیر بیمه بیکاری در استان کرمانشاه هستند.

او ادامه داد: افرادی که مشمول قانون کار و بیمه تأمین اجتماعی هستند، اما به نوعی شغل خود را از دست داده‌اند اگر ۶ ماه به بالا واریزی حق بیمه داشته باشند می‌توانند به سامانه جامع بیمه بیکاری مراجعه و در سامانه ثبت‌نام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: حداقل پرداختی برای هر نفر با توجه به دستمزد آن شخص صورت می‌گیرد، یعنی ۵۵ درصد حقوق شخص و تا سقف چهار نفر زیر پوشش که برای این افراد هم تا ۱۰ درصد پرداختی صورت می‌گیرد.

عزیزی ادامه داد: حداقل واریزی برای هر شخص در هر ماه ۲ میلیون و ۶۵۴ هزار تومان است و مدت سابقه آن‌ها در پرداخت بیمه‌ها تأثیر گذار بوده و اگر فردی ۲ سال و یک ماه بیمه پرداخت کرده باشد برای افراد مجرد ۱۲ ماه و برای افراد متأهل ۱۸ ماه حقوق در نظر گرفته می‌شود.

او افزود: بالاترین سقف واریزی حقوق نیز برای افراد متأهل ۵۰ ماه و برای افراد مجرد ۳۶ ماه است و این استثنا برای افرادی که بالای ۵۰ سال سن وجود دارد که کار خود را از دست داده‌اند در نظر گرفته شده که تا زمان بازنشستگی این حقوق برای آن‌ها واریز شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار