روسیه ۶ هواپیمای ناتو را طی ۲۴ ساعت بر فراز دریای سیاه رهگیری کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد رادار‌های هوافضای این کشور ۶ هواپیمای ناتو را طی۲۴ ساعت بر فراز دریای سیاه شناسایی و رهگیری کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد رادار‌های ما در ۲۴ ساعت گذشته شش هواپیمای ناتو را بر فراز دریای سیاه را شناسایی کردند.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، شدت تجسس هوایی ناتو در نزدیکی مرز‌های روسیه در دریای سیاه همچنان رو به افزایش است. در طول ۲۴ ساعت گذشته، سامانه‌های راداری هوافضای روسیه شش پرواز از سوی هواپیما‌های کشور‌های عضو ناتو را بر فراز دریای سیاه، شناسایی و رهگیری کردند.

مسکو بار‌ها از فعالیت‌های ناتو در دریای سیاه انتقاد کرده و آن را اقدامی برای ایجاد تنش و دنبال کردن سیاست مهار روسیه از سوی آمریکا دانسته است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه این اقدامات را بی ثبات کننده و خطرناک خواند و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور تاکید کرد که آمریکا با ارسال کشتی‌های خود به این منطقه، تلاش می‌کند کشور‌های ساحلی را به سمت سیاست‌های تقابلی سوق دهد.

چندی پیش، نیروی دریایی آمریکا، اروپا-آفریقا (ناوگان ششم) اعلام کرد که ناو پرچمدار آن یعنی «یو اس اس مونت ویتنی» برای انجام عملیات با متحدان و شرکای ناتو به دریای سیاه و مدیترانه می‌رود.

مرکز کنترل دفاعی روسیه هم در واکنشی اطلاع داد که ناوگان دریای سیاه ناوشکن یو اس اس پورتر، یک ناوشکن موشک هدایت شونده را که وارد دریای سیاه شده، زیر نظر دارد.

پیشتر، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفته بود به دلیل اهمیت استراتژیک دریای سیاه حضور خود در این منطقه را افزایش داده است.

تنش‌ها بین ناتو و روسیه روز به روز شدت می‌گیرد. ناتو در ۶ اکتبر اعلام کرد که نمایندگان روسیه در مقر این ائتلاف در بلژیک را از ۲۰ عضو به ۱۰ عضو کاهش داده و اعتبار هشت دیپلمات را لغو کرده  و از آنها خواسته تا اواخر اکتبر بروکسل را ترک کنند. در ۱۸ اکتبر، لاوروف هم در تلافی این اقدام اعلام کرد که روسیه ماموریت خود را در ناتو از ماه نوامبر به بعد به حالت تعلیق در می‌آورد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار