روسیه: هیچ برنامه‌ای برای حمله به اوکراین نداریم

نماینده روسیه در سازمان ملل با رد ادعای بلومبرگ درباره حمله مسکو به کی‌یف اعلام کرد که روسیه هیچ برنامه‌ای برای حمله به اوکراین نداشته و نخواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل  در مصاحبه با خبرنگاران با رد ادعای بلومبرگ که مدعی شده بود روسیه احتمالا در حال برنامه ریزی برای حمله به اوکراین است، اعلام کرد ما هیچ وقت در این‌ باره برنامه ریزی نکرده و نخواهیم کرد.

این دیپلمات روس افزود: «این موضع همچنان پابرجا خواهد ماند مگر اینکه از سوی اوکراین یا طرف دیگری اقدام تنش آفرین انجام شود و موضوع دفاع از حاکمیت ملی ما وجود داشته باشد، زیرا تهدیدات زیادی از سوی اوکراین وجود دارد.»

دیمیتری پولیانسکی اضافه کرد: «اقدامات احتیاطی روسیه در رابطه با اوکراین به دلیل تهدیدهای منظم دولت کی‌یف است. ما حق داریم نیروهای خود را در هر کجا که بخواهیم متمرکز کنیم. اینجا سرزمین اوکراین نیست، این سرزمین روسیه است.»

او در خصوص ادعاهای رسانه ها مبنی بر تمرکز روسیه در مرز با اوکراین گفت: «احتیاط کردن یک گام منطقی است.»

پیشتر، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، گزارش هایی را که در رسانه‌های آمریکایی منتشر شده بود و ادعا می‌کردند روسیه در حال جمع‌آوری نیرو در مرز اوکراین است را بخشی از یک کمپین اخبار جعلی علیه مسکو معرفی کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار