بنیانگذار ویکی لیکس پشت میله های زندان ازدواج می کند

مقامات انگلیس به جولیان آسانژ اجازه دادند تا در پشت میله های زندان ازدواج کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، مقامات انگلیس به جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس اجازه دادند تا با «استلا موریس» در زندان بلمارش ازدواج کند.

مقامات زندان انگلیس گفته اند درخواست جولیان آسانژ به شیوه معمول توسط رئیس زندان مورد بررسی قرار گرفته است. «استلا موریس» که قرار است با جولیان آسانژ ازدواج کند، گفت امیدوار است مداخله‌ای در مورد ازدواج آن‌ها صورت نگیرد.

طبق قانون ۱۹۸۳، زندانی‌ها در انگلیس می‌توانند درخواست ازدواج در زندان را به مسئولان مربوطه داده، و در صورت موافقت با آن، آن‌ها می‌بایستی تمامی هزینه‌های ازدواج را بدون کمک مالیات دهندگان انگلیسی خود پرداخت کنند.

آسانژ بنیان‌گذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس است. هدف از تاسیس چنین وب‌سایتی ایجاد شفافیت در عملکرد دولت‌ها عنوان شده است. تا کنون، ویکی لیکس اسناد جنجالی بسیاری از جمله کشتار غیر نظامیان عراقی توسط بالگرد‌های آمریکایی را منتشر کرده است.

وی از سال ۲۰۱۹ تا کنون در زندانی در لندن به سر می‌برد. او پیش‌تر و در سال ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور پناه برده بود. پس از سه سال پناهندگی سیاسی وی لغو شد و توسط پلیس انگلیس دستگیر شد. آسانژ تا کنون دو بار دست به خودکشی زده است و گفته می‌شود در صورت بازگشت به آمریکا احتمال تکرار آن بسیار بالاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
این بابا نماد دروغ بودن ادعای آزادی تو غربه
آخرین اخبار