رئیسی: نگاه همه دستگاه‌ها باید معطوف به نجات آسیب‌دیدگان اجتماعی باشد

رئیس جمهور پیش‌بینی، پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی را وظیفه همه بخش‌های حکومت عنوان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر پنج‌شنبه در اولین نشست شورای اجتماعی کشور در دولت سیزدهم، گفت: به طور طبیعی همه جوامع کم و بیش مبتلا به آسیب‌های اجتماعی هستند، اما این آسیب‌ها حتی در سطح محدود به هیچ وجه زیبنده نظام اسلامی نیستند.

رئیس جمهور آسیب‌دیدگان اجتماعی را بخشی از عائله و خانواده مملکت دانست و افزود: باید از مبتلایان به آسیب‌های اجتماعی حمایت و به فکر درمان آن‌ها بود. باید علل شیوع آسیب‌های اجتماعی و گرفتار شدن افراد به این آسیب‌ها را با راهکار‌های علمی و آکادمیک بررسی و رفع نمود.

وی گفت: نگاه تمامی دستگاه‌ها باید معطوف به نجات آسیب‌دیدگان اجتماعی باشد و آسیب‌های اجتماعی را به مثابه ویروسی ببینیم که اگر مانند ویروس کرونا با آن مقابله نشود، به دیگران سرایت کرده و مشکل ایجاد می‌کند.

رئیس جمهور ادامه داد: در برابر آسیب‌های اجتماعی نیاز به اقدام هماهنگ و هم‌افزا داریم و باید مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد را نیز جذب نمود.

حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: همه نهاد‌ها باید گزارش عملکرد خود از اجرای تکالیف قانونی در مقابله و درمان آسیب‌های اجتماعی را ارایه کنند. آمار ارایه شده در گزارش عملکرد نهاد‌های مختلف حاکی از موفقیت در عمل به تکالیف قانونی آن‌هاست، اما وقتی به وضعیت جامعه نگاه می‌کنیم چیز دیگری می‌بینیم و این نگران‌کننده است.

رئیسی مقابله با آسیب‌های اجتماعی را وظیفه اخلاقی، دینی و قانونی نظام حکمرانی دینی برشمرد و اضافه کرد: دستگاه‌های مختلف مسئول در برابر آسیب‌های اجتماعی باید با تمرکز بر علل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بروز این آسیب‌ها خدمات صیانتی و توان‌بخشی ارایه کنند.

رئیس جمهور تأکید کرد: عمیقاً به جذب مشارکت مردم اعتقاد دارم. اگر در مقابله با کرونا تدبیر رهبری در به میدان آوردن مردم نبود، امروز وضعیت مناسبی در این زمینه نداشتیم و لذا دولت باید با ایفای نقش حمایتی، هدایتی و نظارتی، ظرفیت نهاد‌های مختلف و مردم را در عرصه مقابله با آسیب‌های اجتماعی به شکل هم‌افزا به میدان بیاورد.

رئیسی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌های مختلف در زمینه اجرای تکالیف قانونی در برابر آسیب‌های اجتماعی باید رصد شود، اظهار داشت: اگر دستگاهی به تکالیف خود عمل نکرده باید علت آن مشخص شود و شورای اجتماعی کشور، موظف است عملکرد دستگاه‌ها را در این زمینه ارزیابی کند.

رئیس جمهور ادامه داد: شورای اجتماعی کشور وظیفه دارد، پس از ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها، برای جبران کم‌کاری‌ها زمان تعیین کند تا همه دستگاه‌ها بدانند که عمل به تکالیف قانونی در عرصه مقابله با آسیب‌های اجتماعی ضمانت اجرا دارد.

رئیسی تصریح کرد: انجام کار خوب از همه پسندیده است و از دولت، دستگاه‌های دولتی و کارکنان دولت و در کل هر دستگاه و نهادی که به حکومت و نظام اسلامی مرتبط و متصل است، پسندیده‌تر؛ لذا عملکرد کارکنان این بخش‌ها باید در نگاه مردم بهترین و پسندیده‌ترین باشد و کارکنان دستگاه‌های حاکمیتی نباید نسبت به باید‌ها و نباید‌ها چه در عرصه شخصی و چه اداری بی‌توجه و بی‌تفاوت باشند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: مدیران و مسئولان دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و حکومتی، باید مراقب باشند و به کارکنان خود تذکر دهند که عملکرد آنان در نظر مردم بد جلوه نکند، چرا که دستگاه‌های حکومتی در زمینه عمل به باید‌ها و نباید‌ها در خط مقدم هستند.

آیت‌الله رئیسی گفت: همه بخش‌های فرهنگ‌ساز کشور از نظام تعلیم و تربیت، رسانه‌ها، بخش‌های رفاه و خدمات اجتماعی و انتظامی کشور، باید همراه، هماهنگ و هم‌افزا عمل کنند.

رئیس جمهور اظهار کرد: در تدوین برنامه هفتم توسعه کشور باید موضوع رفع آسیب‌های اجتماعی و صیانت از جامعه در برابر این آسیب‌ها را به شکل جدی مد نظر قرار داد و یکی از محور‌های تنظیم این برنامه باید کاهش رفع این آسیب‌ها باشد.

رئیسی اظهار امیدواری کرد تا با تقویت فرهنگ دینی و سبک زندگی ایرانی – اسلامی و رفع مسایل و مشکلات اقتصادی، شاهد کاهش هر چه بیشتر آسیب‌های اجتماعی باشیم.

در این جلسه که بیش از ۲ ساعت به طول انجامید اعضای شورا به بحث و بررسی درباره عملکرد دستگاه‌ها در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی و راهکار‌های صیانت از جامعه پرداختند و برنامه‌های متعددی در زمینه مقابله با حاشیه‌نشینی، اعتیاد و حمایت از خانواده و کاهش طلاق به تصویب اعضا رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۰:۲۴ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
همه ی تکیه کلام ایشان باید باید هست . همون تکیه کلام روحانی که در جلسه دیدار با رهبری تکرار می کرد که رهبر انقلاب در اون جلسه به روحانی گفتند مخاطب این باید ها خود شما هستید.
در همین گفته های کوتاه فوق بیش از 13 بار بایدباید اومده . توی این صد روزه همش این کلمه رو تکرار می کنه
عمده دلیلش هم اینه که جریان به اصطلاح اصولگرا برای قبضه قدرت ودولت ، راهی نداشت جزاینکه با سو استفاده از وجه مردمی رئیسی و هیاهوی رسانه ای ، ایشون رومجاب کنند که تا به انتخابات ورود کند . اقای رئیسی داشتن برنامه ای مدون برای حل مشکلات کشورورود کردند. فقط با اعتماد به اینکه این گروه حتما برنامه تدوین شده برای اداره کشور دارن خودش رو به این ورطه انداخت
یکی از دلایل به ورطه افتادن . همین تیم اقتصادی است که اعضای اون هیچ تناسبی با هم ندارند و معلوم نیست میخوان چه کار کنند .
اگرواقعا برای اداره کشور و حل مشکلات ، برنامه ای وجود می داشت دیگر این قدربدو بدو کردن ها و باید باید گفتن ها لازم نبود و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس ۹
۰۹:۲۱ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
این طرفدارای بی فکر واونای که به روحانی دیگه ای رای دادن کجان حالا فهمیدید چه اصول گرا چه اصلاحات هیچ کس به فکر این مردم نیستند و فقط و فقط تامین کننده منافع خود و هم حزبی هایشان هستند .بیاید و دوباره سنگ اینا رو به سینه بزنید خدایش تا کی باید از مردم سواری بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
فعلا که خودتم مثله قبلیا عامل ایجاد آسیب های اجتماعی ای قربان!!!
Iran (Islamic Republic of)
sam
۰۹:۰۸ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
من یه چیز به فرزندم یاد میدم هر وقت مسولان ایرانی گفتند ماست سفیده باور نکن من متاسفم برای شما رییسان
Iran (Islamic Republic of)
sam
۰۸:۴۱ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
آقای رئیسی الان فهمیدیم تو هم نمیتونی کشور و اداره کنی از تو رئیس جمهور نمیشه برو منبرت و بچسب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
خوابمون گرفت.شما بازار را درست کن باقی پیشکش...
خلاصه کشور را ترکوندید.همه دارند از این کشور فرار می کنند از بازاری گرفته تا دکتر و ووووووو همه اش ناشی از نبود آزادی
و انتقاد پذیری هر کسی هم حرف زد به اسم ضد نظام بودن
ساکتش کردید این هم عاقبت خود کامگی حالا بیا جمعش کنید.اعتیاد دزدی فساد مثل خوره مملکت را نابود کرده رشد منفی جمعیت هم که واویلا.۲۰ سال دیگه به امید خدا نسلمون هم ورچیده میشه علی برکت الله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
گرانی بیکاری وفقر بزرگترین آسیب های اجتماعی روانی وجسمانی را ایجاد می کنند ریشه کنی این عوامل آسیب ها را کاهش می دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
واقعا چه طور شبها می خوابید . البته شما نه دردی دارید ونه دردی می بینید.چون اصلا جدا از ما زندگی می کنید . حکومت و دولت موروثی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
تو هم فقط صحبت می‌کنی . زنبور بی عسل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۰ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
خوشم میاد مملکت سالها ست رو آب میره و کسی به کسی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۹ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
باید یارانه ها قط بشه و کل اون در اختیار کمیته امداد و بهزیستی قرار بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۳ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
از تاریخی که ریاست جمهوری را به عهده گرفتید گرانی بیشتر شده چـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر ا ؟ جلوی گرانی را بگیر تولیدات داخلی را حمایت بفرمائید مشکل خود بخود حل میشود
Italy
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
آخه این حرف های چرت و پرت چیه.. نشسته وظیفه یاد آوری میکنه لابد تهشم میخواد ازما امتحان بگیره.. بابا برنامه ارائه بده.. انجام بده.. آفتابه لگن هفت دست شام و نهار هیچی هیچی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۰:۰۲ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
تورو خدا برای تسهیل سربازی یه پستی چیزی بزارید پیگیری کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
آقای رییس جمهور یارانه ۱۱۰ تومانی قرار چیکار کنه؟؟؟ ارز ۴۲۰۰ را حذف کنید گرونی سر به فلک میکشه. والله به پیر به پیغمبر ما همین حالا با سیلی صورت هامون سرخ. تا کی باید چوب ندانم کاری شماها را ما ملت بخوریم و تاوان بدیم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
شماها نشستین فقط دارین حرف وژست دستور دادن میگیرین ازون ور کلی روقیمتها میکشن کسی خبر دار نیست کاسبها دولت مقسر میدونن دولتم مردم را .این وسطم ی عده که منافعی ندارن میسوزن خدا از سرتقصیراتتون نگذره بدبختمون کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
عصبانی نباش ای مرد . برو حموم داد بزن خودتو خالی کن با کامنت آدم خالی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
واقعا دمش گرم اگه عملی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
حرف درمانی مانند روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
خوب الان بعد از مرحله ی نگاه دیگه چیکار باید کرد؟یعنی دمت گرم مهران مدیری با ساخت سریال شبهای برره اونایی که دیدن یادشونه مردم برره میرفتن تو مزارع به زمین نگاه میکردن بعد سیامک انصاری میگفت الان داری چیکار میکنین میگفتن داریم ابیاری میکنیم؟یادتونه؟دقیقا الان شده برره مملکت یعنی اومده میگه نگاهه همه به سمت نجات اسیب دیدگان اجتماعی باشه انگار اگر همه نگاه کنن الان این اسیبا حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
اقای ریسی ۴ ماه گذشت ولی دولت شما جز گرانی وبدبختی چیزی برای مردم نداشته بقول خودتان سفره مردم نشان از سطح زندگی انان است نه حرف وامار الکی باید عدالت را در همجا پیاده کنید چرا درصندوقهای بازنشستگی نفت تا به این لحظه اقای اوجی ورود نکرده اختلاف درکف وسقف حقوقها بیداد می کند ولی خبری از اوجی ومدیرانش نیست شما به جد باید دنبال این عدالت باشید اگر راست می گوید دنبال نماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
با سلام جناب قاضی با عرض معذرت رضایت کدام مردم اینجانب زمینی 2500متر سال 1374 خریداری نمودم قاضی فقط برابر ادعا وکیل بدون تحقیقات و کارشناسی دادنامه صادر نماید چندین گزارش دادم کسی پیگیری ننموده ؟ مجددا به انتظار دستور رییس محترم دستگاه قضاء دیگر با نامه نگاری فایده ندارد بنظرم پارتی و وکیل با نفوذ ندارم ؟شماره پرونده بایگانی شعبه 4 دادگاه عمومی ساری555/97وتقاضا اصلی اینجانب 30000متر زمین در طبیعت بعنوان ماترکه وجود ندارد دادنامه بدون تحقیقات و کارشناسی برای ملک اشخاص صادر گردیده پرونده اصلی ماترکه به بایگانی 890537 شعبه 4 حقوقی ساری حالا بنظر شما کسی به حرف قانونی اینجانب توجه می کنند اینجانب از شخص رییس محترم دیوان عالی کشور دستور گرفتم اقدامی نشده بنظرم بیشتر شعار میباشد حالا صحبت از رضایت مردم گفته میشود مجددا شاید از این طریق مسوولین مربوطه احساس تکلیف نمایند بدون واسطه حداقل رسیدگی عادلانه نمایند (سی هزار متر زمین در طبیعت وجود ندارد چگونه برای آن دادنامه صادر گردیده ) با احترام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
چه زود نا امیدمان کردی
Iran (Islamic Republic of)
......
۲۲:۲۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
باشششششششش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
همه دزد شدن
خدایی گرون و بی کفیت
ماست شده 90 درصد افزودنی 3 درصد ماست و بقیه آب
و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
فروش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
آقای رئیسی خواهشی دارم
سایتی رو درست کنید تا بشه اسامی خانواده های مستضعف رو اعلام کنیم. سخته دیدن اینکه کسی گرسنه است یا مریضه و پول نداره و ما هم دستمون خالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
فکر گرونیها باش
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۲۱:۴۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
رئیسی بهت رای ندادم چون مطمئن بودم اوضاع رو بدتر میکنی. اینم وضع اقتصادی که بعد از روحانی ایجاد کردی. یکی بد تر از اونیکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
لطفا نظر منم به عنوان یک ایرانی پخش کنید : من فاتحه امید به این دولت را هم خواندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
تو به جدت دست از سر ما بردار ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
من هیچ انتظاری از این رییس جمهور محترم ندارم. فقط لطف کنید قیمت ها رو برگردونید به دوران روحانی. همین.
آخرین اخبار