پوشش گیاهی ۲۴ هزار هکتار از مراتع استان سمنان احیا شد

رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: عملیات احیای پوشش گیاهی در بیش از ۲۴هزار هکتار از مراتع استان انجام شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید ابوالفضل ولیئی رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت:  در راستای احیای پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک وحفظ منابع آب زیرزمینی، افزایش علوفه تولیدی و همچنین توسعه گونه‌های گیاهی دارویی و صنعتی، عملیات احیای پوشش گیاهی تحت عنوان عملیات بیولوژیک شامل بذرپاشی، بذرکاری، کپه کاری، تبدیل دیمزار‌های کم بازده و ذخیره باران در مراتع شهرستان‌های شاهرود، سمنان، سرخه، آرادان، مهدیشهر، دامغان، گرمسار و میامی از سال ۱۳۹۵ تا کنون اجراشده است.

او افزود: از سطح عملیات احیایی انجام شده در مراتع استان بیش از ۱۸هزار هکتار به توسعه گیاهان دارویی –صنعتی بومی استان اختصاص یافته که نقش مهمی در اشتغالزایی و افزایش درآمد مرتعداران و بهره برداران از مراتع و کاهش فشار چرای دام بر مراتع داشته است.

ولیئی بیان کرد: اجرای عملیات احیای مراتع با گیاهان دارویی در استان با مشارکت مرتعداران، جوامع محلی و بهره برداران این عرصه‌ها صورت پذیرفته است و در همین راستا کارگاه‌های آموزشی متعددی در جهت آموزش بهره برداران برگزار گردیده است.

او با اشاره به بخشنامه رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مبنی بر لزوم تهیه طرح‌های مرتعداری تا پایان سال ۱۴۰۰ برای مراتع استان سمنان اضافه کرد: در قالب طرح‌های مرتعداری سایر پتانسیل‌های موجود و درآمدزا در مرتع اعم از گیاهان دارویی، پرورش آبزیان و گردشگری شناسایی و برای آن طرح تلفیقی به منظور افزایش درآمد مرتعداران و کاهش فشار چرای دام در مراتع تهیه و اجرا خواهد شد.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.