سید حسن نصرالله: اسرائیل نگران قدرت مقاومت است/ کشور‌های عربی به پیروزی سوریه معترف هستند

دبیرکل حزب‌ الله لبنان به مناسبت روز شهید در این کشور در خصوص مسائل مهم و جاری لبنان و منطقه سخنرانی خود را آغاز کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌ الله لبنان ضمن گرامیداشت روز شهید در این کشور سخنرانی ایراد کرده و گفت: امروز مثل هر سال در ۱۱/۱۱ (نوامبر) روز شهید را گرامی می‌داریم. روزی که «احمد قصیر» جوان برومندی که در یک عملیات استشهادی خود را برای دفاع از وطن و مقابله با دشمن صهیونیستی فدا کرد.

دستاوردهای ملموس شهدا و خون پاک آنان

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: ما وقتی درباره دستاوردهای شهدا صحبت می‌کنیم درباره دستاوردهای تاریخی و ملموس صحبت می‌کنیم. از مهمترین دستاوردهای شهدا آزادسازی سرزمین‌ ماست. چه کسی فکر می‌کرد دشمن صهیونیستی که با حمایت کشورهای بزرگ قلدرمابانه تا پایتخت پیش رفته بود سرزمین‌ ما را رها کند. یکی دیگر از دستاوردهای شهدا پیروزی در مقابل پروژه آمریکایی_تروریستی بود. سفرهای پادشاه و مقامات عربی به سوریه مساوی است با اینکه سوریه در مقابل یک نقشه‌ همه جانبه پیروز شده است. به برکت همین خون‌های پاک شهدا جنگ داخلی رخ نداده است و ما باز هم تلاش می‌کنیم این اتفاق نیفتد.

ترس رژیم صهیونیستی از قدرت محور مقاومت

سید حسن نصرالله تصریح کرد: مهمترین مسئله‌ای که امروز در مقابل اسرائیل داریم این است که تل‌آویو به شدت نگران است و می‌گوید از جانب لبنان و فلسطین نگران موجدیت خود هستیم‌. پیشتر اسرائیل در سال یکبار مانور انجام می‌داد اما امروزه اسرائیل هر ماه یک رزمایش انجام می‌دهد. در تاریخ هفتاد ساله این رژیم برای اولین بار است که مقامات آنان از لبنان می‌ترسند، می‌ترسند که مقاومت تا الجلیل هم برسد.

دبیرکل جنبش حزب‌الله اضافه کرد: تقریبا هر ماه در شمال فلسطین اشغالی مانور می‌دهند. بله دشمن درست فکر می‌کند مقاومت وارد الجلیل می‌شود زیرا آنان می‌دانند که مقاومت راست می‌گوید. آنان از پیاده‌ نظام ما می‌ترسند و اگر حادثه‌ای رخ بدهد بازتاب‌های زیادی خواهد داشت. از موشک‌های نقطه‌زن ما می‌ترسند. اما در لبنان وضعیت جوری است که به خاطر بحران اقتصادی خیلی‌ها به مبارزه با اسرائیل فکر نمی‌کنند ولی خود اسرائیل نگران جنگ ماست.

او افزود: صهیونیست‌ها نگران بیرون آمدن مقاومت از همه مشکلات خود هستند، اما در لبنان به صورت مضحکی می‌گویند محور مقاومت در حال ضعیف شدن است؟! با کدام عقلی به این می‌اندیشند؟ بین نخبگان و بین شهرک‌نشینان صهیونیست این سوال پیش آمده است آیا می‌توانند در اسرائیل بمانند یا نه؟ مقامات این رژیم می‌خواهند با ارتباط گرفتن با برخی عرب‌ها و برخی از کشورها این نگرانی‌ها را پس بزنند اما خودشان خوب می‌دانند که کشورهای عربی که با آن‌ها روابطشان را عادی کردند نمی‌توانند برای موجودیت آنان کاری کنند.

برهم زدن هژمونی آمریکا در لبنان 

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود گفت: چهلمین سالگرد تاسیس حزب‌الله نزدیک است. در این چهار دهه آمریکا تلاش کرده است نفوذ خود را افزایش دهد، ما نمی‌گوییم لبنان کاملا از هیمنه آمریکا خالی شده است. آمریکا در برخی از سطوح در بین نهادها و متاسفانه بین مردم طرفدار دارد. من می‌توانم بگویم باعث شدیم لبنان کاملا زیر هیمنه آمریکا نرود.

او تصریح کرد: مناطق مرزی که دارای منابع نفتی و گازی است مورد مناقشه است. آمریکا از لبنان می‌خواهد که قبول کند این مرزها را رها کند. چرا لبنان توانست در این مورد مقاومت‌ کند و این دیکته رو نپذیرد؟ مقامات لبنانی همیشه زیر فشار آمریکا بودند مخصوصا در زمان «ترامپ» و دامادش کوشنر که شخصا زنگ می‌زد به مقامات لبنانی و به آن‌ها دیکته می‌کرد. این مقاومت مقامات لبنان به خاطر تکیه کردن به خون شهداست. ما آرزو داریم لبنان یک دولت مستقل داشته باشد و حاکمیت خود را حفظ کند. دولتی که دیکته‌های خارجی را می‌پذیرد دروغ می‌گوید که مستقل است.

بحران ساختگی میان عربستان و لبنان

دبیرکل حزب‌ الله لبنان در خصوص بحران پیش آمده میان عربستان و کشورهای خلیج‌ فارس با لبنان نیز گفت: بحران عربستان و لبنان صحیح نیست این بحران ساختگی است. ما مسئول هستیم در برابر حقایق، ما دوست داریم روابط به حالت قبل بازگردد.

سید نصرالله خطاب به دوستان عربستان در لبنان گفت: آیا یک دوست با یک کشور فقط به دلیل مشکل با یک وزیر اینگونه رفتار می‌کند؟! من با برکناری یا استعفای وزیر اطلاع‌رسانی لبنان مخالفت کردم. آیا استعفا یا برکناری نشان دهنده یک کشور مستقل یا با عزت است؟ خواسته‌ها و شرایط عربستان به لبنان ختم نمی‌شود و آیا منافع ملی در تسلیم و ذلت خلاصه می‌شود؟

او اضافه کرد: یکی از احتمالات بحران این است که عربستان به دنبال بهانه‌ای برای ایجاد بحران با لبنان است. در واقع عربستان با مقاومت در لبنان مشکل دارد، ما نقش عربستان در جنگ جولای و تحریک عربستان برای ادامه آن جنگ را کاملا دریافته‌ایم. عربستان سعودی از متحدانش در لبنان می‌خواهد که در خدمت «اسرائیل» و آمریکا با حزب‌الله جنگ داخلی راه بیندازند. سعودی‌ها سال‌هاست که هیچ کمکی به لبنان نکرده‌اند، زیرا خواهان جنگ داخلی هستند. در لبنان دو گروه وجود دارد، یکی خواهان جنگ داخلی نیست (مقاومت) و دیگری قادر به انجام چنین جنگی نیست (حزب القوات اللبنانیه).

سید حسن نصرالله گفت: خود وزیر خارجه عربستان اعتراف کرد که مشکلش با لبنان با حزب‌الله است. عربستان نیز اعتراف کرده که مشکلش با لبنان این است که طرفدار یمن است.

سوریه و ایران کنار لبنان ماندند

سوریه با وجود لشکرکشی‌ها، توهین‌ها و حملات مانعی برای ارسال گاز و برق به لبنان نشد. ایران هم با وجود حملات و مخالفت ها بر آمادگی برای کمک به لبنان تاکید دارد و بر سر هیچ کسی منت نمی‌گذارد. عربستان و متحدان آن در لبنان سعی دارند بگویند ایران، لبنان را اشغال کرده است. این ادعاها پوچ است.

سید نصرالله تصریح کرد: استدلال عربستان مبنی بر اینکه ما یک حزب مسلط در لبنان هستیم دروغ محض و تهمت کامل است. ما تحریم‌های عربستان را سال‌ها پیش به دلیل موضع خود در قبال جنگ یمن پذیرفتیم. مسئله عربستان در یمن به ویژه در مأرب و نتایج جنگ است که به طور کامل شکست خورد. خود آمریکایی‌ها تأیید کردند که سقوط مارب شکست بزرگی برای عربستان سعودی است و خود آنان نيز از اين موضوع كاملا آگاه هستند.

او در ادامه افزود: در  مذاکرات عربستان و ایران از هیچ زاویه‌ای به لبنان پرداخته نشده است. عربستان سعودی از ایرانی‌ها خواست در یمن میانجیگری کنند، اما ایرانی‌ها گفتند که موضوع مربوط به یمنی‌هاست. پیروزی‌ها در یمن توسط رهبران یمنی، مغز یمنی، معجزات یمنی و پیروزی الهی برای یمن رقم خورد.

سيد نصرالله خطاب به عربستان گفت: اگر می‌خواهید جنگ را متوقف کنید، تنها راه این است که آتش‌بس را بپذیرید و محاصره را رفع کنید.

دبيركل حزب‌الله لبنان در پايان نيز گفت: وجود معامله بین موضوع انفجار بندر بیروت و کشتار طیونه مطلقاً هیچ حقیقتی ندارد و ما خواهان آرامش در مورد احکام قضایی در مورد مشکلات اخیر در لبنان هستیم و آماده گفتگو هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
لبیک یا نصرا.‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
کاش لبنان و سوریه هم پشت مردم ایران بودن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
بلخره داخل چمدونا چی بود؟؟؟
آخرین اخبار