روسیه هواپیمای جاسوسی انگلیس را در نزدیکی مرز‌های خود رهگیری کرد

وزارت دفاع روسیه یک هواپیمای جاسوسی RC-۱۳۵ متعلق به انگلیس را در نزدیکی مرز این کشور رهگیری کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یک جنگنده روسی سوخو- ۳۰ برای شناسایی و رهگیری یک هواپیمای جاسوسی RC-۱۳۵ متعلق به انگلیس در نزدیکی مرز روسیه به پرواز درآمد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که بین ساعات ۱۲:۰۰ تا ۱۵:۰۰ به وقت مسکو، یک هواپیمای جاسوسی RAF RC-۱۳۵ که در حال نزدیک شدن به مرز‌های روسیه در بخش جنوب غربی کریمه بود، شناسایی شد.

پس از شناسایی این هواپیمای جاسوسی، یک فروند جنگنده روسی سوخو- ۳۰ برای رهگیری این هواپیمای انگلیسی که در ۳۰ کیلومتری مرز روسیه بود به پرواز درآمد و هواپیمای جاسوسی مجبور به تغییر مسیر خود از مرز روسیه شد.

طی چند سال گذشته، مسکو مکرراً به افزایش تهدیدات آمریکا و متحدان آن‌ در این منطقه اشاره کرده و هشدار داده است که چنین رفتاری از سوی ناتو در نزدیکی خاک روسیه ممکن است منجر به درگیری‌های مرزی شود.

پیشتر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که رزمایش‌های ناتو در دریای سیاه با هدف مهار فعالیت‌های نظامی روسیه صورت می‌گیرد.

پیش از این، وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که سازمان ناتو با همه عظمت خود با گذشت ۷۰ سال از تاسیس آن تنها بر فعالیت‌های روسیه متمرکز است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه قبلا در واکنش به اخراج تعدادی از دیپلمات‌های روس اعلام کرده بود که مسکو تصمیم گرفته است که ارتباط خود با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را از اول نوامبر به حالت تعلیق درآورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار