رییس دادگستری شاهرود:

صدور احکام جایگزین حبس موجب فرهنگ‌سازی می‌شود

مطهری نسب گفت: صدور احکام جایگزین حبس به نفع کتابخانه‌های عمومی در نشست قضایی دادگستری بررسی و اقدامات لازم انجام می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، احمد مطهری نسب رییس دادگستری شاهرود افزود: اقدامات فرهنگی بسیاری برای ترویج کتاب، کتابخوانی و فرهنگ مطالعه قابلیت اجرایی دارد.

وی با بیان اینکه ترویج خواندن رمان‌ها و داستان‌های واقعی برای کودکان و نوجوانان در مدارس ضروری است، تصریح کرد: برخی داستان‌ها و رمان‌های تخیلی ذهن کودکان و نوجوانان را مشوش می‌کند و تاثیر منفی و پرخاشگرانه بر آن‌ها دارد.

مطهری نسب با بیان اینکه کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان باید کوتاه، کم‌حجم و پندآموز باشد تا از حوصله خواننده خارج نشود، ابراز داشت: کتاب‌های این قشر جامعه باید به زبان ساده و بسیار خلاصه بازخوانی و به طور صوت در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

رییس دادگستری شاهرود به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: مسوولان باید برای ارتقای سطح دانش مردم نسبت به مسایل پیرامون با برنامه ریزی قبلی نشست‌هایی برگزار کنند.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده می‌توان برای تبیین بیشتر در موضوعات فرهنگی، حقوقی و علمی این حوزه با حضور کارشناسان در جمع‌های مردمی نشست‌های پرسش و پاسخ برگزار کرد.

مطهری نسب با انتقاد از این که زمان مطالعه در کشور اندک است، ابراز داشت: در این راستا برای امور تخصصی، علمی و حوزوی متناسب با نیاز روز باید در زمینه روانشناسی و مطالعات این عرصه با مخاطبان ارتباط برقرار کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.