رئیس ائتلاف الفتح خطاب به سفیر ترکیه در عراق:

ما به اخراج نیرو‌های خارجی از خاک خود ادامه خواهیم داد

رئیس ائتلاف الفتح عراق در دیدار با سفیر ترکیه در بغداد اعلام کرد عراق به اخراج نیرو‌های خارجی از این کشور ادامه خواهد داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الاعلام المقاوم، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق با «علیرضا گونای» سفیر ترکیه در بغداد دیدار و با اشاره به روابط تاریخی بین دو کشور بر ضرورت حل اختلافات تاکید کرد.

العامری در ادامه افزود: عراق به اخراج نیرو‌های خارجی از خاک خود ادامه خواهد داد و بغداد اجازه نمی‌دهد امنیت کشور‌های همسایه توسط گروه‌های مسلح مخالف مورد تهدید قرار گیرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های عراقی توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور، همکاری درخصوص سرمایه گذاری و خلق فرصت‌های شغلی از دیگر موضوعات مورد بحث دو طرف در این دیدار بود.

رئیس ائتلاف الفتح در خصوص انتخابات اخیر عراق و اعتراضات به نتایج آن تاکید کرد گروه‌های سیاسی معترض به نتایج انتخابات، خواسته‌های خود را از مجاری قانونی دنبال کرده و نزد دستگاه قضایی عراق شکایت خواهند کرد.

شایان ذکر است ترکیه از سال ۲۰۱۹ به بهانه مبارزه با گروه‌های شبه نظامی کرد موسوم به «پ ک ک» به شمال عراق حمله نظامی کرده است و در چندین نوبت با استفاده از جنگنده‌های خود استان‌های شمالی و کردنشین این کشور را هدف قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار