جهان آبادی در صحن علنی:

زندان در بسیاری از جرائم بازدارنده نیست

نماینده تربت جام گفت: در بسیاری از جرائم کشور زندان بازدارنده نیست و زندان‌ها کانون جرم شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده باخرز، تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی در تذکری به اظهار نظر حجت الاسلام نوروزی نماینده رباط کریم اشاره کرد و درباره گفته او پاسخ داد: در بسیاری از جرائم کشور زندان بازدارنده نیست و زندان‌ها کانون جرم شده است و آقای نوروزی هم این موضوع را قبول دارد. شاید دین من در حد آقای نوروزی نباشد اما در حد همان قرآن که خواندیم، می‌دانیم خوردن شراب و قمار حرام است و نیازی نیست تذکری داده شود و بگویند از مولوی های اهل سنت بپرس.

وی افزود: حجت الاسلام نوروزی در بحث مربوط به کاهش مجازات‌های اعدام کمک زیادی کردند که جای تقدیر دارد. اما آقای قالیباف، درباره نکته‌ای که وی خطاب کرد، انتظار داشتم تذکر دهید. بحث من این بود که ما برای مجازات زندان، باید شرایط کشور هم در نظر بگیریم. این یک نگاه حاکمیتی و نه بحث فقهی و مذهبی بود. از این جهت توقعی نداشتم چنین صحبتی داشته باشد. 

این نماینده اضافه خطاب به قالیباف رئیس مجلس کرد: من ۲۵ سال است استاد دانشکده حقوق هستم و حلال و حرام های قرآن را می‌دانیم اما بحث فقهی نداریم. شما در خصوص صحبت و تذکر نمایندگان، دقت داشته باشید و هیئت رئیسه حق آینده را ضایع نکند. بگذارید نمایندگان نظرشان را اعلام کنند و با مردم ارتباط داشته باشند. ما هم آقای نوروزی را قبول داریم و وی برادر آزاده ماست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهر ساری
۲۲:۲۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
با سلام جناب قاضی با عرض معذرت رضایت کدام مردم اینجانب بعنوان جانباز این کشور زمینی 2500متر سال 1374 خریداری نمودم قاضی فقط برابر ادعا وکیل بدون تحقیقات و کارشناسی دادنامه صادر نماید چندین گزارش دادم کسی پیگیری ننموده ؟ مجددا به انتظار دستور رییس محترم دستگاه قضاء دیگر با نامه نگاری فایده ندارد بنظرم پارتی و وکیل با نفوذ ندارم ؟شماره پرونده بایگانی شعبه 4 دادگاه عمومی ساری555/97وتقاضا اصلی اینجانب 30000متر زمین در طبیعت بعنوان ماترکه وجود ندارد دادنامه بدون تحقیقات و کارشناسی برای ملک اشخاص صادر گردیده پرونده اصلی ماترکه به بایگانی 890537 شعبه 4 حقوقی ساری حالا بنظر شما کسی به حرف قانونی اینجانب توجه می کنند اینجانب از شخص رییس محترم دیوان عالی کشور دستور گرفتم اقدامی نشده بنظرم بیشتر شعار میباشد حالا صحبت از رضایت مردم گفته میشود مجددا شاید از طریق مسوولین مربوطه احساس تکلیف نمایند بدون واسطه حداقل رسیدگی عادلانه نمایند (سی هزار متر زمین در طبیعت وجود ندارد چگونه برای آن دادنامه صادر گردیده ) با احترام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
شلاق بازدارنده است نه زندان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
با سلام جنابعالی حقوقدان هستی پیشنهاد بدهید برای امنیت شهروندان و حقوق از دست رفته شاکی که برابر قانون شرایط اثبات جرم برای شاکی حداقل دو گواه مقدور نباشد و شاکی مورد ظلم قرار گرفته و مشکلات زندگی جوانان از جمله بیکاری و... چکار نمودید تازه متوجه شدید با این تعداد زندانی در زندان مجازات باز دارنده نمی باشد و.... صحبت و شعار دادن خیلی راحت میباشد
آخرین اخبار