تماس تلفنی بلینکن و برهم صالح در پی تلاش برای ترور نخست وزیر عراق

وزیر خارجه آمریکا در تماسی با رئیس جمهور عراق حمله به اقامتگاه الکاظمی را محکوم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک،  آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز (سه شنبه) در گفتگویی تلفنی با برهم صالح، رئیس جمهور عراق حمله تروریستی به اقامتگاه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا پس از این تماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: وزیر بلینکن تأیید کرد که این اقدام ترویستی، حمله به حاکمیت و ثبات کشور عراق بود.

بر اساس این بیانیه، بلینکن در گفتگو با برهم صالح بر مشارکت و حمایت دولت آمریکا از دولت و مردم عراق تاکید کرده است.

روز گذشته نیز جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در نشست خبری خود با خبرنگاران با محکوم کردن حمله پهپادی به نخست وزیر عراق گفت: آمریکا در موقعیتی نیست که بتواند این سوء قصد به جان مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق را به گروه و یا گروه‌های خاصی نسبت دهد.

این تماس تلفنی در حالی صورت می‌گیرد که روز یکشنبه رسانه‌های عراقی از هدف قرار گرفتن خانه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق توسط دو پهپاد خبر دادند. در حمله پهپادی به منطقه سبز بغداد، خانه نخست وزیر این کشور هدف قرار گرفته شد و شماری از محافظان وی زخمی شدند.

ادعاهای وزیر خارجه آمریکا در حالی مطرح می شود که حضور نیروهای این کشور در عراق که خروج آنها با رای اکثریت پارلمان این کشور به تصویب رسید، خود عامل ناامنی در آن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
این حمله کار خود آمریکا و الکاظمی بوده برای مقصر جلوه دادن حشد و احتمالا ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
* توجه توجه
...

( بدون شرح )
آخرین اخبار