تأکید بشار اسد بر روابط دوستانه میان سوریه و امارات

رئیس جمهورسوریه در دیدار با وزیر خارجه امارات از روابط دوستانه میان دو کشور سخن گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، ریاست جمهوری روسیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد بشار اسد، رئیس جمهور سوریه امروز میزبان عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات بوده است.

طبق اعلام ریاست جمهوری سوریه، بشار اسد در این دیدار بر روابط دوستانه و مستحکم میان سوریه و امارات تأکید کرد.

وزیر خارجه امارات نیز در این دیدار بر حمایت امارات از تلاش‌ها برای ثبات در سوریه سخن گفت. وزیر خارجه امارات اعلام کرد سوریه به ریاست بشار اسد قادر است تا از چالش‌ها عبور کند.

دفتر مطبوعاتی نهاد ریاست جمهوری سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، اسد و بن زاید در این دیدار که با حضور خلیفه شاهین، وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه و حماد شماسی، رئیس سازمان اتباع بیگانه و گمرک این کشور برگزار شد، درباره روابط ابوظبی و دمشق و نیز راهکار‌های ارتقای همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مورد علاقه دو طرف گفتگو کردند.

دو طرف در این دیدار همچنین بر افزایش تلاش‌ها برای شناسایی زمینه‌های همکاری و سرمایه گذاری در بخش‌های راهبردی و فناوری نوین تاکید کردند.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در این دیدار با اشاره به تاریخچه روابط دمشق و ابوظبی در زمان حیات شیخ زاید آل نهیان رئیس پیشین امارات، از مواضع منطقی امارات در قبال سوریه و حمایت از مردم این کشور قدردانی کرد.

وزیر خارجه امارات نیز با اشاره به اینکه دامنه پیامد‌های جنگ در سوریه همه کشور‌های عربی را تحت تاثیر قرار داده است، از حمایت کشورش برای برقراری آرامش و ثبات در سوریه و نیز آمادگی ابوظبی برای حمایت از مردم سوریه سخن گفت.

رئیس جمهور سوریه و وزیر خارجه امارات در این دیدار ادامه رایزنی‌ها در قبال تحولات و چالش‌های فراروی منطقه را خواستار شدند تا زمینه‌های تحقق خواسته‌های مردم این منطقه به دور از مداخله بیگانگان فراهم شود.

امارات از جمله کشور‌های عربی به شمار می‌آید که به تازگی گام‌هایی را برای نزدیک شدن به دمشق برداشته است. سامر الخلیل وزیر اقتصاد سوریه که چندی قبل به امارات سفر کرد، رایزنی‌های گسترده‌ای را با سرمایه گذاران و فعال اقتصادی اماراتی و سوری‌های مقیم این کشور برای سرمایه گذاری در سوریه انجام داد.

در پی آن، دولت سوریه با واگذاری طرح احداث یک نیروگاه برق ۴۰۰ مگاواتی با استفاده از انرژی خورشیدی به یک شرکت امارات موافقت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار