استاندار همدان:

واحد‌های تولیدی استان همدان ملزم به بهرمندی از تجهیزات پیشرفته کاهش آلودگی هستند

استاندار همدان گفت: واحد‌های تولیدی با به‌کارگیری دستگاه‌های به روز، فیلتر‌های استاندارد و تقویت زیر ساخت‌ها میزان آلودگی را کاهش داهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علیرضا قاسمی فرزاد, استاندار همدان گفت:واحد‌ها و شرکت‌های صنعتی و تولیدی برای کاهش آلودگی آب، خاک و هوای استان باید از تجهیزات به روز و نوین استفاده کنند.

او گفت: در برخی کشور‌ها صنایع آلاینده در وسط شهر ایجاد شده، اما به علت استفاده از تجهیزات نوین و به روز هیچگونه چالش و آلودگی زیست محیطی برای ساکنان شهر ندارند.

استاندار همدان با بیان اینکه استفاده از مازوت یکی از علل آلودگی هوا است گفت: در شرایط غیراضطرار استفاده مازوت ممنوع است، اما در شرایط اضطراری با وجود لغو این ممنوعیت باید نحوه مصرف مازوت مدیریت شود.

قاسمی فرزاد گفت: محیط زیست برای همه مسئولان و مردم باید به یک مساله محوری و مهم تبدیل شود چرا که آلوده کردن، تخریب و آسیب زدن به چرخه محیط زیست در اصل عامل از بین بردن حیات جهان است.

او با تاکید بر اجرای دقیق قوانین محیط زیست گفت: همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به رعایت مفاد قانون هوای پاک هستند و همه طرح‌ها و برنامه‌ها باید پیوست زیست محیطی داشته باشند.

در هفت ماه گذشته هوای استان همدان ۴۰ روز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و سه روز ناسالم برای همه گروه‌ها بوده است.

همچنین فروردین با ۱۲ روز و مرداد ماه با ۱۰ روز بیشترین میزان آلودگی هوا را به خود اختصاص دادند.

هوای شهر همدان از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه ۱۰ روز، نهاوند ۱۳ روز، کبودراهنگ ۱۲ روز، ملایر سه روز و اسدآباد ۲ روز آلوده بوده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.