مجموعه گردشگری غار سهولان مهاباد تا اطلاع ثانوی تعطیل است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: غار آبی تاریخی سهولان به منظور جلوگیری از آلودگی و شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل است و هیچ گردشگری نمی‌تواند از آن بازدید کند.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا در منطقه و براساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد کرونای استان و شهرستان تاکنون، مجموعه گردشگری اثر طبیعی - ملی غار سهولان تعطیل بوده است، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: با توجه به کاهش شیوع کرونا، پیشنهاد بازگشایی این مکان از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست به ستاد کرونای استان داده شده است، ولی تاکنون با آن موافقت نشده است.

سخنور افزود: گردشگرانی که قصد بازدید از غار آبی سهولان را دارند باید بازدید خود را به زمان دیگری موکول کرده و از مراجعه به این مجموعه گردشگری خودداری کنند.

وی تاکید کرد: به واحد‌های اقامتی و بوم‌گردی این روستا نیز از سوی نهاد‌های متولی هشدار‌های لازم داده شده است که از پذیرش مهمان خودداری کنند، زیرا در صورت انجام این کار اماکن آن‌ها پلمب خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: غار سهولان یکی از مهمترین غار‌های آبی ایران است که با مساحت ۲ هکتار جزو آثار طبیعی ملی به شمار رفته و جزو مناطق چهارگانه کشور است.

انتهای پیام/س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.