قطع دست مفسدان اقتصادی از بیت المال

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از کشف اختلاس میلیاردی در یکی از شهرستان‌های این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از به ثمر نشستن تلاش‌های دستگاه قضایی استان در باز پس گیری اموال بیت المال از محکومان پرونده فساد اقتصادی یکی از شهرستان‌های استان خبر داد.

نگین تاجی با تأکید بر اهمیت صیانت از بیت المال، افزود: بیت المال، در نظام اقتصادی اسلام، از جایگاهی ویژه برخوردار است.

او ادامه داد: مقصود از بیت المال، تأمین اهدافی بلند در حرکت تکاملی انسان به سوی سعادت و معنویّت و قرب الهی است، لذا خیانت و غارت بیت المال نیز، افزون بر حرمت تکلیفی و عذاب قیامت، آثار وضعی ویژه‌ای در همین دنیا دارد.

نگین تاجی در تشریح برخی اقدامات مجرمانه محکومان این پرونده فساد کلان اقتصادی گفت: شش تن از محکومان این پرونده، ترکیبی از کارمند بانک تجارت و سایر افراد خارج از مجموعه بانکی بودند که با تشکیل شبکه فساد، مبادرت به اختلاس بیت المال و نیز تحصیل اموال از طریق نامشروع می‌کردند.

او گفت: دستگاه قضایی استان پس از قطعیت حکم، نسبت به اجرای رأی صادره عمل نموده و با اهتمام ویژه نسبت به بخش مهم تر رای مذکور، یعنی استرداد اموال نامشروع این محکومان اقدام و تمامی اموال را به نحو دقیق شناسایی، توقیف و مسترد نموده است.

رئیس کل دادگستری استان افزود: بخشی از اموال مسترد شده شامل دو باب ویلا در شهرستان فریدون کنار و یک باب آپارتمان در تهران و یک باب ساختمان مسکونی در شاهین شهر اصفهان و دو دستگاه خودروی مرسدس بنز و کیا اپتیما و همچنین وجوه نقد به میزان سی میلیارد و هشتصد و شصت میلیون ریال است.

مقام قضایی ارشد استان در خصوص ارقام مالی این پرونده که تاکنون شناسایی و مسترد شده است، نیز ادامه داد: تاکنون میزان تقریبی چهارصد و پنجاه میلیارد ریال از این اموال شناسایی و مسترد شده اند.

نگین تاجی با توضیحی در خصوص ماهیت کیفری بزه اختلاس، افزود: اختلاس گونه‌ای از کلاهبرداری است که به صورت برنامه‌ریزی شده، منظم و بدون آگاهی دیگران انجام می‌شود که مأموران دولتی از طریق تصاحب وجوه و اموالی که بر حسب وظیفه به آن‌ها سپرده شده، مرتکب می‌شوند.

رئیس دستگاه قضایی استان با تأکید بر قاطعیت دستگاه قضایی استان و مجاهدت شبانه روزی مراجع نظارتی و امنیتی استان در برخورد با مفاسد اقتصادی، ادامه داد: این پرونده‌ها با قاطعیت و سرعت روز افزون رسیدگی می‌شود و همکاران قضایی تا شناسایی و دستگیری تمامی مفسدان و مرتبطان شبکه‌های فساد، رسیدگی قضایی خویش را مستحکم ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.