افزایش بهای نفت خام در بازار‌های جهانی/رکورد شکنی جدید بیت کوین

درپی تصویب بودجه زیرساختی آمریکا و نیز بهبود شرایط جهانی در مقابله با کرونا، قیمت نفت خام افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، تصویب بودجه یک هزار میلیارد دلاری زیرساختی آمریکا و کنترل نسبی همه گیری کرونا باعث افزایش بهای طلای سیاه در بازار جهانی شد. 

بر این اساس، قیمت نفت خام برنت دریای شمال با ۰.۸ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با همین میزان صعود، ۸۲ دلار و ۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

گفته می‌شود تصویب طرح بودجه یک هزار میلیارد دلاری در کنگره آمریکا که مدت‌ها بود در میان مخالفت نمایندگان دو حزب به تعویق افتاده بود و نیز افزایش بیش از حد انتظار صادرات چین موجب شده این هفته برای چندمین روز متوالی قیمت نفت خام در بازار‌های جهانی افزایش یابد. 

تحلیلگران می‌گویند باز شدن مرز‌ها به روی مسافران در برخی کشور‌های بزرگ جهان از جمله آمریکا موجب شده تقاضا برای سوخت هواپیما به شدت افزایش یابد. از آنجایی که تولیدکنندگان بزرگ نفتی در جهان علی غم فشار‌های سیاسی جو بایدن برای افزایش تولید اعلام کردند برنامه‌ای برای افزایش ظرفیت بازار‌های نفتی ندارند، قیمت طلای سیاه طی روزهای اخیر به بالاترین میزان خود در هفت سال گذشته رسیده است. 

با این حال رییس جمهور آمریکا به مردم کشورش وعده داده اقداماتی را در ماه‌های آینده برای مقابله با افزایش قیمت بنزین انجام خواهد داد.

در سوی دیگر، در بازار رمز ارز‌ها نیز این هفته رکوردی تازه به ثبت رسید. ارزش بیت کوین و اتر در معاملات امروز بازار‌های جهانی به بالاترین میزان خود در ماه‌های اخیر رسید. بین کوین امروز تا مرز ۶۷۸۰۳ دلار افزایش یافت و اتر نیز به عنوان دومین رمز ارز دیجیتال در نخستین ساعات معاملات امروز به قیمت ۴۸۲۵ دلار معامله شد.

قیمت هر دو رمز ارز از ماه ژوئن تا به امروز بیش از دو برابر افزایش داشته و تنها از ابتدای ماه اکتبر سال جاری میلادی معادل ۷۰ درصد رشد به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
در واقع ارزش جهانی دلار داره پایین میاد. از بس این یکسال اخیر دلار چاپ کردند
آخرین اخبار