آمریکا یک فرد اوکراینی را به حمله بزرگ سایبری متهم می‌کند

وزارت دادگستری آمریکا از ثبت و ضبط حدود ۶ میلیون دلار باج در جریان حملات سایبری و باج‌افزاری خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سی‌ان‌ان در گزارشی از توقیف حدود ۶ میلیون دلار باج از سوی دولت آمریکا خبر داد و اعلام کرد این کشور قصد دارد امروز (دوشنبه) یک فرد اوکراینی را متهم به بزرگترین حمله مخرب سایبری کند.

وزارت دادگستری آمریکا قصد دارد امروز در بیانیه‌ای یک فرد اوکراینی به نام «یاروسلاو واسینسکی» را به عنوان متهم در بزرگترین حمله سایبری در ماه جولای (مرداد) به یک شرکت آمریکایی اعلام کند.

واسینسکی ماه گذشته در لهستان بازداشت شد و اکنون به دلیل استفاده از باج افزاری با نام REvil متهم خواهد شد. از این نرم‌افزار در جریان حملاتی به شرکت‌های آمریکایی استفاده شده که میلیون‌ها دلار هزینه برای این کشور داشته است.

بر اساس اتهاماتی که از سوی وزارت دادگستری آمریکا مطرح خواهد شد، این فرد اوکراینی در هفته چهارم ماه جولای حمله‌ای باج‌افزاری به یک شرکت مستقر در فلوریدا داشت که منجر به آسیب به بیش از هزار و ۵۰۰ کسب‌ و کار در سطح جهان شده است.

همچنین انتظار می‌رود در بیانیه امروز وزارت دادگستری آمریکا یک شهروند روسی به نام «یوگنی پولیانین» نیز به همدستی با واسینسکی متهم شود.

به عنوان بخشی از تحقیقات، دولت آمریکا از توقیف حداقل ۶ میلیون دلار وجوه مرتبط با باج و دریافت آن از سوی این شهروند روسی خبر داده است.

واسینسکی ۲۲ ساله است و سال گذشته در لهستان بازداشت شد، اما پولیانین ۲۸ سال دارد و تاکنون بازداشت نشده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در ماه تیر اعلام کرده بود برای هرگونه اطلاعاتی در مورد مکان فعالیت باج افزار‌ها و گروه‌های هکری تا میلیون‌ها دلار جایزه پرداخت خواهد کرد.

حملات سایبری به ویژه در سال‌های اخیر به شرکت‌ها و سازمان‌های مهم آمریکا خسارت‌های زیادی وارد کرده است. مقامات آمریکا از جمله جو بایدن، رئیس‌ جمهور این کشور همواره روسیه را در این حملات سایبری متهم و آن‌ها را تهدید به مقابله به مثل کرد‌ه‌اند.

دولت مسکو هم هرگونه اتهام به دست داشتن در حملات سایبری و باج افزار‌ها را رد کرده و آن را بازی سیاسی دولت آمریکا در عرصه جهانی می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار