گفتگوی رابرت مالی با دیپلمات کره جنوبی درباره ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران

معاون وزیرخارجه کره جنوبی با نماینده ویژه آمریکا درخصوص ایران تماس تلفنی داشته و درباره ازسرگیری مذاکرات گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «چوی جونگ کان» معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی و «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درخصوص ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای با تهران گفتگو کرده و براساس گزارش رسانه‌های کره‌ای، رابرت مالی این دیپلمات کره جنوبی را در جریان آخرین تحولات مذاکرات هسته‌ای قرار داده و از تلاش سئول درخصوص راه‌های دیپلماتیک تقدیر کرد.

اگرچه سئول بخشی از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ نیست، اما به بحث و گفتگو در مورد این موضوع با واشنگتن، به ویژه در مورد دارایی‌های مسدود شده ایران در بانک‌های کره جنوبی که تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد، ادامه داده است.

شایان ذکر است کره جنوبی ۷ میلیارد یورو (۸.۰۹ میلیارد دلار) از دارایی‌های ایران را در دو حساب بانکی خود مسدود کرده است. این مبلغ  درآمد‌های حاصل از فروش میعانات گازی ایران به عنوان بخشی از یک قرارداد تجاری دوجانبه بوده است. کروه جنوبی از سال ۲۰۱۹ که معافیت واشنگتن برای واردات نفت ایران از کره جنوبی منقضی شد، این دارایی را مسدود کرده است.

در حال حاضر ۶ دور مذاکره میان طرف‌های برجامی در وین و با هدف احیای توافق هسته‌ای ایران انجام شده است، اما با کارشکنی آمریکا در رفع تحریم‌ها، هنوز مذاکرات به نتیجه مشخصی نرسیده است.

در اوایل تابستان نیز وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد بخشی از تحریم‌های ایران که مربوط به پول‌های بلوکه شده کشورمان در کره جنوبی و ژاپن می‌باشد را لغو می‌کند تا ایران به پول‌های خود دست یابد. این معافیت انتقال وجوه ایران در حساب‌های محدودی به صادر کنندگان در ژاپن و کره را مجاز می‌داند. وزارت امور خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد که این معافیت اجازه انتقال وجوه نقد به ایران را نمی‌دهد و صرفا امکان بازپرداخت به شرکت‌های ژاپنی و کره‌ای را که کالا‌ها و خدمات تحریم نشده را قبل از تشدید تحریم‌های آمریکا توسط دولت قبلی صادر می‌کردند، ایجاد می‌کند!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
000 000 9/200
آخرین اخبار