بازرس انجمن رادیولوژی ایران:

توزیع پزشک و تجهیزات پزشکی غیرکارشناسی است

رادپور گفت: در توزیع تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی، استاندارد‌ها رعایت نمی‌شود.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رادپور، بازرس انجمن رادیولوژی ایران اظهار کرد: متولی آموزش دستیاران و توزیع آن‌ها در کشور، وزارت بهداشت است که این کار باید با توجه به امکانات و نیاز‌های وزارتخانه انجام شود.

او افزود: در واقع مشکلات ناشی از کمبود پزشک متخصص در کشور، از همین توزیع نامناسب نیروی انسانی شکل می‌گیرد. در حالی که بیش از ۹۰۰ دستیار رشته رادیولوژی داریم که مشغول تحصیل و بیش از ۴۰۰۰ نفر هم فارغ التحصیل هستند؛ اگر توزیع به درستی انجام شود، همه نقاط کشور از خدمات همکاران رادیولوژیست بهرمند خواهند شد.

رادپور ادامه داد: پذیرش دستیار رادیولوژی بیش از نیازواقعی است، که باید متناسب با نیاز واقعی کشور باشد.

او گفت: در حال حاضر، شهر‌هایی هستند که تجهیزات پزشکی را خارج از ضوابط سطح بندی خدمات و استاندار‌های جمعیتی، دریافت کردند؛ همین موضوع باعث می‌شود نیاز به رادیولوژیست بصورت کاذب احساس شود؛ در حالیکه بسیار از مراکز آموزشی با مشکلات تهیه تجهیزات پزشکی مواجه اند.

بازرس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به فشار‌های خارج از وزارت بهداشت، برای داشتن پزشک متخصص در برخی مناطق، افزود: اگر توزیع نیروی انسانی بر اساس سطح بندی خدمات صورت بگیرد، قطعاً این مشکلات را نخواهیم داشت.

رادپور گفت: به علت توزیع نامناسب و خارج از استاندارد تجهیزات پزشکی، کشور به انبار تجهیزات پزشکی تبدیل شده است.

او تصریح کرد: در توزیع تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی، استاندارد‌ها رعایت نمی‌شود و احساس کاذب کمبود پزشک داریم. در حالی که واقعیت این است که توزیع اشتباه است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.