تاثیر منفی فاجعه فوکوشیما بر چرخه محیط زیست

فاجعه فوکوشیما، منجر به جهش‌ های ژنتیکی حیوانات در ژاپن شده و تاثیرات خود را بر آنها نیز نمایان کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از eremnews، یک صاحب فروشگاه حیوانات خانگی ژاپنی در حین جستجوی موجودات آلوده به تشعشعات هسته‌ای در نتیجه فاجعه رآکتور فوکوشیما در سال ۲۰۱۱، تعدادی حیوان از جمله لاک پشت و مار‌های دو سر را پیدا کرد. هاجیمه هینوهارا، یک نوازنده ژاپنی، گفت که صاحب یک لاک پشت دو سر و یک مار دو سر است که چندی پیش مرد  و هرکدام ارزش زیادی دارند.

لاک پشت دو سر

هینوهارا توضیح داد: "نگهداری از این موجودات مشکلاتی خاص دارد، زیرا آن‌ها دو مغز دارند. برای مثال، مغز چپ ممکن است بخواهد به یک جهت برود در حالی که مغز راست ممکن است خواسته دیگری داشته باشد." وی با اشاره به اینکه این دو لاک پشت حدود ۳ سال پیش پیدا شدند و قانونی برای حمایت از این گونه حیوانات صادر شده است، خاطرنشان کرد: "این حیوانات غذای زیادی می‌خورند."

مار دو سر

زلزله و سونامی ویرانگر در سال ۲۰۱۱، نیروگاه اتمی فوکوشیما را تخریب و تشعشعات را به طور گسترده در محیط زیست منتشر کرد که تاثیراتی را روی حیوانات گذاشت. ابتدا یک گراز وحشی جهش یافته در نزدیکی فوکوشیما کشف و بعداً یک لاک پشت دو سر پیدا شد که کارشناسان معتقدند ناشی از یک جهش ژنتیکی است. تمامی ساکنان منطقه نیروگاه اتمی فوکوشیما تخلیه شدند و محل پرورش لاک پشت‌های جهش یافته در حال انقراض را نیز تغییر دادند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار