درخواست ایرانی‌ها از اسکوچیچ و طارمی: لطفا دشان و بنزما شوید!

دعوت نشدن مهدی طارمی به تیم ملی فوتبال ایران، حرف و حدیث‌های زیادی را در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران در ادامه مسابقات مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به ترتیب در روز‌های ۲۰ و ۲۵ آبان ماه به مصاف تیم‌های لبنان و سوریه خواهد رفت. یوز‌های ایرانی آخرین دیدار خود را با تساوی یک - یک مقابل کره جنوبی پشت سر گذاشتند، اما همچنان در صدر جدول گروه خود قرار دارند.

دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در حالی اسامی دعوت شده به اردوی تیم ملی را اعلام کرد که نام مهدی طارمی، آماده‌ترین مهاجم این روز‌های تیم ملی در آن دیده نمی‌شود. طبیعتا همه متوجه شده اند که ماجرای دعوت نشدن مهدی طارمی به تیم ملی، نه فنی بوده است و نه مصدومیت، بلکه ماجرا به درگیری لفظی مهاجم پورتو با اسکوچیچ مربوط می‌شود. شاید این موضوع اتفاق جدیدی نباشد؛ زیرا طارمی پس از صعود ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی با طعنه به اسکوچیچ این نسل از تیم ملی را مدیون کی روش دانست. با این وجود در روز‌های گذشته این درگیری لفظی به اوج خود رسید و با دعوت نشدن مهدی طارمی به جنگ داخلی تبدیل شد. ماجرا از جایی علنی شد که دراگان اسکوچیچ در مصاحبه‌ای به ضعف فنی و تاکتیکی بازیکنان تیم ملی پرداخت و مهدی طارمی نیز در توئیتی به آن واکنش نشان داد. 

موضوع اسکوچیچ و طارمی اصلا جدید نیست و بارها در ایران و جهان اتفاق افتاده است.

یاد کی‌ روش - رحمتی زنده شد

مهدی رحمتی در سال ۹۱ و در اوج دوران فوتبال خود به یک باره اعلام کرد به دلایل شخصی مدتی از تیم ملی دور خواهد بود و خداحافظی موقتی با تیم ملی خواهد داشت. او انتظار می‌کشید که بعد از این اتفاق کی روش از او دلجویی و مقدمات بازگشتش را فراهم کند، اما این اتفاق رخ نداد. کی روش به آرزوی موفقیت و تشکر از خدمات رحمتی قناعت کرد تا او بیش از گذشته از کی روش عصبانی شود. تیم ملی به هر شکلی بود با سنگربانی رحمان احمدی جواز صعود به رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ را کسب کرد و کی روش در جام جهانی نیز از رحمتی استفاده نکرد تا قرعه به نام علیرضا حقیقی بیفتد. کارلوس کی روش بار‌ها نشان داد که بازیکن سالاری در تفکرات او وجود نداشت؛ زیرا در نمونه‌ای مشابه هادی عقیلی، مدافع با تجربه اسبق سپاهان نیز تقریبا به سرنوشت مهدی رحمتی دچار شد و دیگر رنگ پیراهن تیم ملی را ندید.

یاد کی‌ روش - رحمتی زنده شد

قبل از ماجرای مهدی طارمی، موضوع دعوت نشدن وریا غفوری و رامین رضاییان به تیم ملی در صدر اخبار قرار داشت. ۲ مدافع راست محبوب فوتبال ایران که از لحاظ فنی در شرایط خوبی قرار دارند، بار‌ها توسط اسکوچیچ نادیده گرفته شده اند. البته ماجرای غفوری و رضاییان هیچ گاه شبیه طارمی به درگیری لفظی ۲ طرف ختم نشد؛ زیرا اسکوچیچ از همان ابتدا موضع خود را اعلام کرد که در پست دفاع راست به بازیکنی مثل صادق محرمی که در کار‌های دفاعی قوی است احتیاج دارد.

مورینیو - کاسیاس ؛ آقای خاص، ایکر مقدس را نابود کرد

اگر به سطح اول فوتبال جهان نیز به طور دقیق نگاه کنیم با مواردی از این قبیل روبه رو می‌شویم که البته برعکس فوتبال ایران، هیچ گاه به تنش جدی تبدیل نمی‌شوند. مهمترین مورد که در چند سال قبل با آن روبه‌رو بودیم، مربوط به باشگاه رئال مادرید است. کهکشانی‌ها قصد داشتند با ژوزه مورینیو تمام قله‌های قهرمانی را فتح کنند. مورینیو در این راه با ایکر کاسیاس، کاپیتان و سنگربان بزرگ باشگاه رئال مادرید به مشکل خورد و این دروازه‌ بان را نیمکت نشین کرد. مورینیو ابتدا از آدان که یک دروازه بان معمولی بود جای کاسیاس استفاده کرد، اما پس از مدتی که این سنگربان عملکرد بدی داشت، دیگو لوپز را جذب کرد. مورینیو تن به هر اقدامی داد تا از کاسیاس درون دروازه استفاده نکند.

آقای خاص, ایکر مقدس را نابود کرد

آرزوی ایرانی‌ها : تکرار ماجرای دشان و بنزما

قطعا مشکل اسکوچیچ و طارمی بدتر از بنزما و دشان نیست. کریم بنزما، ستاره خط حمله رئال مادرید سال‌ها از تیم ملی فرانسه دور بود. ماجرای پرونده والبوئنا و در ادامه درگیری لفظی بنزما با دیدیه دشان به مشکل بزرگی برای خروس‌ها تبدیل شده بود. در آن مقطع کریم بنزما در مصاحبه‌ای مدعی شد دشان از سوی یک نژادپرست جامعه فرانسه تحت فشار قرار گرفته است تا او را به دلیل ریشه الجزایری به تیم ملی دعوت نکند. دشان در چند مصاحبه دعوت بنزما به تیم ملی فرانسه را غیر ممکن دانست. در نهایت پس از سال‌ها انتظار، کریم بنزما قبل از جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۰) به تیم ملی فرانسه دعوت شد. بنزما اخیرا با فرانسه عنوان قهرمانی لیگ ملت‌های اروپا را نیز به دست آورد. شاید علاقه مندان به فوتبال در ایران نیز دوست داشته باشند، مشکلات بین طارمی و اسکوچیچ هرچه زودتر برطرف شوند.

دشان و بنزما

اصغر مازیار، کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره دعوت نشدن طارمی به تیم ملی و نمونه‌های خارجی گفت: با هر رویکردی که بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم، تصمیم گیرنده اول و آخر در یک تیم سرمربی آن است. نباید خیلی به جر و بحث‌های طرفین دامن زد؛ زیرا موضوع را بزرگ و بازگشت را سخت‌تر خواهد کرد. در فوتبال همیشه حق با سرمربی است و بعضا بهترین بازیکنان دنیا هم اگر با اخلاق سرمربی کنار نیامده اند از تیم کنار گذاشته شده اند. نمونه این موضوع را می‌توان در تیم ملی فرانسه دید، زمانی که مربی وقت فرانسه اریک کانتونا را کنار گذاشت و با انتقاد‌های زیادی هم مواجه شد. دعوت نشدن طارمی به تیم ملی در این مقطع می‌تواند هوشمندانه هم باشد؛ زیرا رقبای تیم ملی چندان جدی نیستند و شاید این اتفاق ترفند سیاست مدارانه اسکوچیچ باشد.

حمید درخشان، سرمربی سابق مهدی طارمی در پرسپولیس نیز در خصوص مشکل به وجود آمده، اظهار داشت: طارمی بازیکن خوبی است، اما باید اصول و قواعد حرفه‌ای گری را رعایت کند و در مورد مسائل فنی نظر ندهد و وظایف خود را انجام دهد. اسکوچیچ تصمیم گرفته که طارمی را به تیم ملی دعوت نکند و نظرش قابل احترام است. زمانی کی روش تصمیم گرفت که هادی عقیلی و مهدی رحمتی را از تیم ملی خط بزند. حق با سرمربی تیم ملی است و ما باید به بازیکنان یاد بدهیم که مسائل اخلاقی و انضباطی را رعایت کنند. اگر بحث ضرر تیم ملی مطرح شود، در آن صورت هر بازیکنی به خود اجازه می‌دهد درباره مسائل فنی صحبت کند. به نظرم تیم ملی را نباید فدای بازیکن کنیم. بازیکن هم باید در چارچوب وظایف خود عمل کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۱:۱۴ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
مهدی طارمی باید در بازی باشد مسولان کاری کنند دست رو دست ندارند تیم ملی رو کمی جدی بگیرید از خارجی ها یاد بگیرید ک تیمشون را چه جوری حمایت میکنند وقتی مربی،ومسئولان تیم ملی رو حمایت نکنند چه انتظاری از مردم دارند ،چرا باید یه بازی کن خوب مثل طارمی تو بازی نباید باشد واقعا شرم آور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
گمشن هردوشون
Switzerland
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
پول تیلیاردی اونا میگیرن شما بزنید تو سر کله هم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
#کیروش را برگردانید
Iran (Islamic Republic of)
Ss
۰۹:۴۱ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
کی‌روش کلی بازیکن برامون ساخت
جوان گرایی کرد
ولی اسکوچیچ داره از لقمه آماده استفاده میکنه
ما برای جام جهانی بعدی اصلا بازیکن نداریم
Iran (Islamic Republic of)
BakhtiariReza
۲۱:۱۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
حق با اسکوچیچ
اولا)گفت تاکتیک بازیکنان نه تکنیک که این بر میگرده باشگاهها و لیگ
دوم)فرض کنیم اسکوچیچ گفت..خب که چی؟
طارمی چکاره؟؟مدیره تیم؟سرپرسته؟ریس فدراسیون؟
یک بازیک مثل بقیه که باید برع چمن بازی کنه
سوم)خرفی داشت میتونست به خود اسکوکیچ میزد اگر قرار باشه هر بازیکن بیاد مجازی که نمیشه میشه؟به غیر از حاشیهسازی نتیجه هم داشت کارش؟

مقصر طارمی باید وقتی رونالدو و مسی می بینه سکوت کنه....کلا بازیکنان ایرانی همینن جوگیر ...سوپر بازیکنی مثل رونالدو امکان نداره همچین کاری کنه چون میدونه تیم ملی یک کشوره نه ملک شخصی

بهترین کار کردخطش زد تا حاشبه ها کمتر بشه

طارمی هم میخادبرگرده خیلی راحت بیااد معذرت خواهی کنه و دیگه دخالت نکنه...بعدشم.اگر مربی نتیجه لازم نگرفت اونوقت فدراسیون هست تقمیم بگیره نه طارمی که حق نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
دمت گرم حق گفتی برادر***
Iran (Islamic Republic of)
زمانی
۲۰:۵۰ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
نمیدونم چرابعضیاازپیشرفت بازیکنان حسودیشون میشه.میخوان بازیکنوخراب کنن.طارمی حرف بدی نزده.نظرشوگفته.وایسه تابهش توهین کنن.براهم تیمیاش متاسفم که پشتش درنیومدن.به همشون توهین کرده.اسکوچیچ مربی تیم ملی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
بدبختی ملت ما این هست که اونی که باید دخالت کنه ساکت نشسته، اونی که باید ساکت باشه حرف میزنه. اگر اسکوچیچ توهین کرده، فدراسیون باید ازش توضیح بخواد، نه این که طارمی حرف بزنه. ما ایرانی ها تو همه امور زندگیمون اینجوری هستیم.
Netherlands
سام
۱۹:۲۶ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
میدونی چیه ..نظر منه البته ... یجوری شدم که طارمی تو تیم ملی باشه یا نباشه ، برام مهم نیست ...اسکوچیچ مربی باشه یا نباشه ، برام مهم نیست ، تیم ملی تو جام جهانی باشه یا نباشه برام مهم نیست ، نمیدونم چرا اینجور شدم ..قبلا زمان کی روش تیم ملی رو دوس داشتم دنبال میکردم ..الانم نمیگم دوسشون ندارم ، ولی بی تفاوت شدم ..واقعا نمیدونم چرا ؟ ولی بی تفاوت شدم ..مهم نیست ..باشه نباشه ، میبره میبازه ، مربی داره نداره ، خوبه بده ، برام فرقی نداره ...
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۸:۵۹ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
حق با طارمی هست این مربی کارنامه خوبی تو مربی گری نداره تو هیچ تیمی موفق نبوده الان هم بخاطر بازیکنان ایرانی این موفقیت بدست اورده نباید به ما ایرانی های با قیرت بی احترامی کنه رایس فدراسیون باید با اسکوویچ برخورد کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
باغیرت درسته ، بودن یا نبودن اسکوچیچ ربطی به بازیکن داره ، فدراسیون مسئوله ، هر بازیکنی در هر تیمی بخواد مربی عوض کنه ، سنگ روی سنگ بند نمیشه عزیزم مگه قانون جنگله
Germany
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
چرا یک باند فاسد نفوذی میخوان طارمی مثل رحمتی نابود کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
اگر همانند دشان کنه پس باید طارمی پنج وشش سال محروم بشه بعد صلح کنند.خخخ
Iran (Islamic Republic of)
سر مربی حکم میکند
۱۵:۳۰ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
مشکل همینجاست که ما میخواهیم مسائل و مشکلاتمان را احساسی و هیجانی برطرف کنیم . اگر سزمربی تیم اداره کننده است پس هر چی بگه باید انجام بشه. یه سری طرفدار یک فوتبالیست هستن ، خب !؟ ، اینکه نمیشه کل ایران ، البته که نباید احساسی برخورد بشه ، در کل باید به تصمیمات سر مربی تیم احترام گذاشت ، خیلی هم بزرگش نکنید برای تیم ملی خوب نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
مهاجمین زیادی درفوتبال ایران وجود دارد که حتی بدون طارمی میتوانیم به جام جهانی صعود کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
در تیم منچستر یونایتد با هدایت سر الکس فرگوسن حتما به یاد دارید که به دلیل بد بازی کردن دیوید بکام سرمربی تیم از شدت عصبانیت لنگه کفشی را تو صورت دیوید بکام کوبید که او از ناحیه
پیشانی اسیب دید. شاید اسکوچیچ هم بایستی چنین کاری انجام میداد وقتی که بازیکنان عمدا یا سهوا انطور که باید در زمین تاکتیک های او را پیاده نمیکنند!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
مزخرف نگو..من همچین درخواستی ندارم..
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۱۴:۰۵ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
رحمتی و عقیلی برای تیم ملی ناز کردن
کی روش هم کار درستی کرد
ولی طارمی از تیم ملی بابت چرت و پرتهای سرمربی دفاع کرد
طارمی دمت گرم
من با اینکه استقلالیم
ولی کارش درست بود
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۱۴:۰۱ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
سرمربی به ملت ایران به یک نوعی توهین کرده
این بنده خدا هم جوابشو داده
تا الانم بازیکنان بازی ها را در آوردن
مربی هیچ تاکتیکی نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
این بازیکنان که به قول شما " بازی را درآوردند " چرا زمان ویلموتس نتوانستند جلوی عراق و بحرین " بازی را در بیاورند" ؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۲۴ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
به ناشناس: آخر بازی لبنان بهت میگم وقتی بازیکنا بخوان یه مربی رو شوت کنن چی میشه. بشین و ببین
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۱۴:۰۱ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
سرمربی به ملت ایران به یک نوعی توهین کرده
این بنده خدا هم جوابشو داده
تا الانم بازیکنان بازی ها را در آوردن
مربی هیچ تاکتیکی نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
مربی هر تیم حرف اول و آخر را میزند که این مربوط به تیم ملی ما نیست ودر تمام دنیا هم همین است حالا اگر قرار باشد که بازیکن سالاری در تیم حرف اول و آخر را بزند که امکانش در هیچ جای دیگر وجود ندارد مگر در تیم ملی ما بخواهد رسم بشود خیلی از مربیان فوتبال در دنیا خیلی از بازیکنان ستاره های دنیای فوتبال را به تیم ملی کشور خودشان دعوت نکردند آن هم بازیکنانی که در دوره خود واقعاً ستاره بودند و کسی هم این شکلی که در تیم ملی کشور ما با دعوت نشدن طارمی خبر ساز شد در هیچ جای دیگر اصلا هیچ گونه حساسیتی هم به تیم نرسید دعوت نشدن طارمی خیلی ضربه ای به تیم ملی فوتبال ما نمیزند چون در این پست هستند کسانی که دارند خیلی آرام و چراغ خاموش بهتر بازی میکنن باید این کار سرمربی تیم ملی را به فال نیک گرفت تا نفرات جایگزین هم خودشان را نشان بدهند که به نظر من سرمربی تیم ملی هم دنبال همین کار است تا از بازیکن سالاری در تیم ملی جلوگیری‌کند که اگر چنین نشود که سرمربی تیم ملی باید به بازیکنان سواری هم بدهد آن هم بعضی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ما که نشان دادند ظرفیت ستاره شدن را ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
خواهش میکنم واقع بین باشیم
کاملا روشنه که نمی خوان این تیم به جام جهانی بره و همین الان هم برای این تیم از هیچ حاشیه درست کردن
و باید قبول کنیم که هیچکدوم از بازیکن ها در حد طارمی نیستند این بازیکن الان بهترین بازیکن باشگاه پورتو و در این هفته بهترین بازیکن لیگ پرتغال شده و میتونید ارزش این بازیکن رو از ترانسفرمارکت ببینید
وگرنه مربی تیم ملی ما در حد هیچکدوم ازمربی های حاضر در گروه مان هم نیست چه برسد به دنیا !!!!!!! دلیل امتیاز گرفتن این تیم فقط و فقط ... بازیکنان عالی هست که ما داریم ضمنا این همون مربی صنعت نفت بود که هیچ استراتژی نداشت و موفق نشد بتونه این تیم رو بالا بیاره،
خدا وکیلی ما الان در تیم ملی چند تا مثل طارمی داریم که بتونه خوب بازی و گل بزنه
ببخشید که این جمله رو میگم مدیران آی کیو منفی فدراسیون فوتبال اونقدر پرت هستن که هنوز نفهمیدن که تمام این یک جریانها داره سعی میکنه روند برد تیمی رو از کار بندازه ،
اینقدر این تصمیم احمقانه بود که من ناخواسته یاد سریال مختارنامه افتادم در جنگی که به کیان ایرانی گفته شد که در میدان جنگ از اسب پایین بیا و پیاده بجنگ و ....
مردم خواهش میکنم مطالبه گر باشید و همین الان باید رئیس فدراسیون فوتبال پاسخگو باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
طارمی ممکن است که بهترین بازیکن پورتو یا حتی پرتغال باشد ولی در تیم ملی بهترین بازیکن نیست. او انتظارات سرمربی و کادر فنی را نمیتواند یا نخواسته برآورده کند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
این مربی، اساسا با توجه به بودجه انتخاب شده، زحمت بازی و گل زنی رو بازیکنان بر عهده دارند، مربی ها پول و پاداش و شهرت، تعامل سازنده مربی با بازیکن درجه یک ایران آقای طارمی و حتی دنیا لازم بوده و هست. ایشان دوران طلایی این بازیکن را لطفا با تصمیمات اشتباهش خراب نکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
اسکوچیچ اگر مربی بود اینهمه در تیم ها قبلی اخراج نمیشد کارنامه اسکوچیچ سیاه است.این نتایج هم بخاطر مربی ها و بازیکنان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
اين بازيكنها زمان ويلموتس هم بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
از کی تا حالا یه عده خاص شدن کلا ایران ! این چه تیتریه!تازه طارمی کمه سردارم باید دعوت نمیکرد اینا در حد تیم ملی نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
سلام
جناب اسکوچیچ ضمن تشکر از زحمات شما فقط موفقیت و پیروزی تیم ملی فوتبال برای ما مهم است. تو را به خدا بزرگواری فرموده و از تمام نیروها و بخصوص طارمی استفاده نمایید. ما بی صبرانه منتظر صعود تیم فوتبال ایران به جام جهانی قطر هستیم. تو را به خدا دل ما را نشکنید. ما بی صبرانه منتظر پیروزها و صعود تیم فوتبال ایران به جام جهانی هستیم‌ . بازیکنان ما باید خوش اخلاق باشند و در مسابقات بر روی بازیکنان حریف خطا نکنند و پنالتی ندهند و اعتراض نکنند تا ما بهترین تیم دنیا باشیم ان شاء الله
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۳:۰۰ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
سلام دخالت درکارسرمربی اشتباهه افتخارتحتهرشرایط لایق ایرانی نیست...۱
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
من‌ هم‌ مربی بودم توهین می‌کرد خط میزدم البته برخی بازیکنان وقت ندارند بیایند در خدمت تیم ملی باشند وقت خود را در خدمت باشگاهشون میگذارند دنبال بهانه می‌گردند تا دعوت نشوند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۳۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
حقیقت اینه کنیم ملی هیچ تاکتیکی نداره و روی خلاقیت فردی بازیکنانی مثل طارمی می‌چرخه. طارمی از حیثیت بازیکنان فوتبال ایرانی دفاع کرد. مصاحبه اسکوچیچ کاملا غیر حرفه ای بوده. البته ایشون می‌دونه چیکار کنه یا حرفاش به کرسی میشینه یا ایران میذاردش کنار و پول خوبشو با قرار دادهای قشنگی که ما می‌بندیم میگیره. بالاخره سوابق پول کندن مربی‌ای خارجی دیگه از ایران رو دیده... کار دو سر بردی رو انجام داده.
Pakistan
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
اتفاقا سرمربیی موفقه که بسته به مهره ها نباشه و مهره ای هم موفقه که اگه خوش صدا هم باشه آواز نخونه و فوتبال بازی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
تیم ملی که به فنا رفت اون موقع اسکوچیچ چه جوابی داره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
آفرین به طارمی که جواب یاوه گویی این مربی آماتور داد،اسکوچیچ با هیچ رزومه ای سرمربی تیم ملی شد به جای تشکر از بازیکنان حرفه ای و بی نظیر ایران مثل طارمی و... که داره باهاشون برای خودش رزومه میسازه توی رسانه های بین المللی از بازیکنان ایران بدگویی میکنه و اونارو یکی یکی کنار میزاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
فرق تیم ما با تیم فرانسه از زمین تا اسمونه
طارمی الحق و والانصاف بازیکن خیلی خوبیه و ما دیگه بازیکنی که در اون سطح از فوتبال جهان توپ بزنه نداریم
و قطعا حضور طارمی به عزت نفس تیم کمک میکنه
حالا فرانسه که پر از بازیکنای بزرگه و ترافیک لزپیونری اونجا واقعا زیاده
بعدشم طارمی نوک حمله بازی میکنه سردار کنار دستش بازی میکنه هر بازیک پست مخصوص به خودشو داره و ما در نوک حمله فقط فک کنم قایدی و شایدم یک بازیکن دیگه رو داریم که قطعا تجربه طارمی رو ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
تیم پوتور به نظرت سطح اول فوتبال جهانه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
اگر کیروش این کار رو کرده بود همه می گفتن آفرین.
چی شد حالا همه به این مربی گیر دادن؟
کیروش که هیچ چیز واسه فوتبال ایران نیاورد حداقل بذارید این به قول خودشون تفکرش تو تیم بمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
آخه چی میخاستین بیاره که نیاورد، زمانی که اومد کلا یه تغیییر نسل اساسی داد تو فوتبال ما ،تا قبل کی روش همیشه حرف حرفه بازیکنا بود مربی هم مجبور بود به حرف بازیکنا گوش بده اما زمان کی روش چی شد،قبل کی روش اتحاد بین بازیکنا معنی نداش بعد کی روش وقتی یکی گل میزد نیمکت نشین ها بیش تر از بازیکنای داخل زمین خوشحال بودن، یه نظم اساسی هم به تیم داد که قبلنا اصلا اینجوری نبود ، در ضمن تنها مربی بود که با سیاست هاش همه رو تو دستش داشت، از فدراسیون بگیر تا بازیکنا و کارشناسا و مردم ، بعدشم همیشه از بازیکناش دفاع می‌کرد نه اینکه رو به تخریب بازیکناش بیاره تا بخاد ضعف خودشو بپوشونه
Canada
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
آنها هم بخواهند دیگران به نادرستی نگذارند آگاهانه / نآگاهانه
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۰:۲۸ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
طارمی و کلا لزیونرها تاکتیک پذیرند ولی کلا در ورزش ما تاکتیک ناپذیریم دروغ نگفته به کتمون نمیره تاکتیک مقومت میکنیم هر دو حق دارن هم طارمی هم سرمربی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
تاکتیک تیم های ایرانی رو در بازی با تیم عربستان دیدیم ، اونم تیم درجه چندم جهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
سالی که نکوست از بهارش پیداست
همه مخصوصا لژیونرای قدیمی باید فورا بسیج بشن با هر دو تا صحبت کنن و با هم روبوسی کنن مملکت مسخره بازی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
اتفاقا ایویچ حرف درستی زده الان اگه تو بازی بدون طارمی ببازیم معلوم میشه تاکتیک نداشتیم بازی رو حرکات فردی میچرخه ان م نه با هوش بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
به نظر بنده اسکوچیچ کار درستی کرد طارمی رو کنار گذاشت
نظم و انضباط همیشه باید در اولویت باشه بازیکن سالاری نباید در تیم ایران باشه
Iran (Islamic Republic of)
طارمی هستم
۱۰:۱۱ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
سلام
طارمی
ساز جدایی از تیم ملی ایران و پیوستن به تیم ملی قطر را کوک می‌کند آیا؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۰:۰۶ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
شاید تارمی تاکتیک پذیر باشد ولی اکثرا تیمهای رده بالای باشگاهی و تیم ملی براحتی تاکتیک پذیر نیستند ایرانیها خدای نامنظمی حتی در جنگ هستند
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۹:۵۸ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
مقصر اصلی و شماره یک فدراسیون فوتبال ایران است که توان یا قصد و نیت دفاع از حیثیت مردم ایران را ندارد و به همین علت همه مشکلات اعم از مشکلات زمان کیروش یا سرمربی بعد از او و این سر مربی پیش آمده و پیش میآید است.مردم ایران اجازه نمی دهند هر آدمی در هرجای دنیا با آبروی مردم بازی کند و هرگونه توهینی را به ملت ایران نسبت دهد مثل همین نسبت احمقانه عدم تاکتیک پذیری بازیکنان ایرانی. انجام هرگونه کاری دو طرف دارد یک طرف نحوه آموزش است و طرف دیگر یادگیری و اجرای تکتیک و این مربی سهم خودش در آموزش را نادیده گرفته و با این اظهار نظر حیثیت کاری تمام بازیکنان ایرانی را زیر سوال برده است و لاکن در همان زمانیکه این نمکدان شکنی را انجام داده متاسفانه فداراسیون فوتبال ایران با بی توجهی یا سهل انگاری یا هر علت دیگر از خطای سر مربی چشم پوشی کرده و بازیکن ایرانی را مجبور کرده برای دفاع از حق خود اقدام کند و حالا نیز مربی خارجی که جرات پیدا کرده با مردم ایران برخورد می کند و لاکن فدراسیون فوتبال مثل همیشه با ترس و وحشت از باخت تیم با سرمربی خاطی برخورد نمی کند. آیا این فدراسیون صلاحیت ادامه کار به عنوان فدراسیون ایران اسلامی که در مدت بیش از چند ده سال در مقابل خواسته و منافع نا مشروع بیگانگان ایستادگی کرده را دارد؟ نمیدانم! نظر شما چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
تیمها زیاد قوی نیستن برای بازی با لبنان و سوریه همون سردار و قدوس و... بسه کفایت میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
مربیان کروات از چنین مسائلی گذشت نمی کنند طارمی که سابقه کار با برانکو داره چرا چنین اشتباهی کرد؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
برانکو کجااااا --- این ساندویچ کجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
سلام
با اینکه خیلی سبک بازی طارمی را دوست دارم و معتقدم؛ کریستیانو رونالدو دوم توی جهان، طارمی هست،،،
ولی؛
در اینجا با نظر سرمربی موافقم،
شاید غیرت طارمی اجازه نداده که در مقابل حرفی که اسکوچیچ درباره بازیکنان ایرانی زده، سکوت کنه...
ولی
باید عاقلانه رفتار می‌کرد، و این بحث را بین خودشون در پشت رسانه حل می‌کرد، مثلا؛ به اسکوچیچ میگفت، بازیکنان ایرانی باید چیکار کنند، که در این موضوع که شما میگید، سطحشون بیاد بالا؟
اگر مهدی طارمی اینطوری رفتار می‌کرد، در عمل ثابت می‌کرد حرف اسکوچیچ غلطه و نه در حرف

دوما؛
اصلا اسکوچیچ، نظرش را داده، نظر اسکوچیچ که (معاذ الله) وحی نیست، شاید یه سرمربی دیگه یه نظر دیگه بده، یه سرمربی دیگه هم، یه نظر دیگه...
قرار نیست در مقابل همه ی اینا واکنش نشون بدیم، باید جنبه و سطحمون را ببریم بالا......
_________
فقط یه خواهش از دوستان تیم ملی؛
لطفا هرچه سریع تر، این جر و بحث ها را تمام کنید و بچسبید به تمرین و بازی..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
حق با طارمیه این از کجا پیداش شده که راجب بازیکنا ایران نظر میده - - - دعوت نمیشدمربی تیم ملی بشه - ته تهش همون صنعت نفت بود
Canada
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
زنده باد چنین دیدگاه حرفه ایی
فوتبال داستان خاله بازی نیست
یک نیمچه میدان جنگ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
سلام
اگر توطئه نباشد
مقصر طارمی هست... چون اسم و رسمی درست کرد ،دلیل نمی‌شود به مربی بی‌احترامی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
طارمی همیشه نشون داده که بسیار با غیرت و خوش اخلاقودوس داشتنی و بامعرفته ---- اسکوچیچ دقیقا سرش گیج رفته سرملی تیم ملی شده براش زود بود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۱۸ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
خیلی درو نرو باباجان
ناظم الشریعه رو بچسب همین دو ماه گذشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
طارمی بازیکن گرفتار غرور شده و این به مجموعه تیم آسیب می رساند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
طارمی خیلی خوش اخلاق و با تعصب هستش - نمیتونه ببینه یه آدم خارجی به ایرانی جماعت بی احترامی کنه ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
دقیقا اونی که غرور و جو گرفتش --- اسکوچیچه
آخرین اخبار