بررسی راهکار‌های توسعه همه جانبه شهرستان فهرج

جلسه راهکار‌های توسعه همه جانبه شهرستان فهرج با حضور جمعی از مدیران کل و مسئولین شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلسه راهکار‌های توسعه همه جانبه شهرستان فهرج با حضور جمعی از مدیران کل، کلانتری مدیرعامل انجمن بهره وری ایران و معاون سابق وزارت کار و تعاون اجتماعی،  محرابی معاون اقتصادی استاندار و جمعی از مسئولین محلی در سالن اجتماعات فرمانداری فهرج برگزار شد.

حجت الاسلام رضا آقا ملایی امام جمعه شهرستان فهرج در این جلسه با اشاره به ظرفیت و جاذبه‌های گردشگری شهرستان فهرج گفت: در شهرستان ۷۰ هزار نفری شهرستان فهرج صنعت خاصی وجود ندارد.

او بیان داشت: ظرفیت‌های زیادی در شهرستان فهرج وجود دارد که می‌توان از آن استفاده کنیم.

امام جمعه شهرستان فهرج گفت: صنعت گردشگری یک صنعت پر رونق در دنیاست، در شهرستان فهرج ریگ‌های یلان نه تنها در استان بلکه در جهان بی نظیر است.

او افزود: ریگ‌های یلان و تپه‌های شنی که بیش از ۴۵۰متر ارتفاع دارند یکی از جاذبه‌های گردشگری بی نظیر در دنیاست که متاسفانه در خود شهرستان فهرج کمتر کسی از این موضوع اطلاع دارد که چنین ظرفیتی در شهرستان فهرج وجود دارد.

امام جمعه فهرج خاطرنشان کرد: متاسفانه از ظرفیت ریگ‌های یلان فهرج هیچ استفاده‌ای نشده است و بصورت بکر باقی مانده است؛ که می‌توان با رونق گردشگری گردشگران زیادی برای بازدید از ریگ‌های یلان به اینجا کشاند و باعث رونق گردشگری این منطقه شد.

امام جمعه فهرج در ادامه بیان کرد: متاسفانه تا جایی که من اطلاع دارم یک خانه بوم گردی در شهرستان فهرج فعال است.

او همچنین خواستار توجه ویژه به شهرک صنعتی این شهرستان شد و گفت شهرک صنعتی فهرج تنها اسمی از شهرک صنعتی دارد و نیاز به یک توجه ویژه دارد.

همچنین امیر باقری زاده فرماندار شهرستان فهرج در این جلسه خواستار رونق گردشگری و معرفی ریگ‌های یلان شد.

او افزود: با توجه به اینکه پایگاه جهانی لوت در شهرستان فهرج داریم میراث فرهنگی باید زمینه رونق گردشگری و حضور گردشگران و بازدید از کویر لوت و ریگ‌های یلان را فراهم کند.

همچنین فرماندار فهرج گفت: در سال گذشته از سوی بنیاد برکت بیش از ۹ میلیارد تومان در بخش خدمات، تولیدی و اشتغال زایی تسهیلات پرداخت شده است.

او افزود: در این زمینه به ۲۴۰ مورد تا سقف ۴۰ میلیون تومان در بخش‌های مختلف تسهیلات پرداخت شده است. وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های شهرستان فهرج دامپروری است خواستار احیا و رونق دامپروری شد و بیان داشت: باید برای رونق صنایع دستی در این شهرستان برنامه ریزی شود.

حسینی نژاد مدیر کل صنعت و تجارت استان از اختصاص ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای زیر ساخت‌های شهرک صنعتی فهرج و همچنین اختصاص یک میلیارد تومان از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی برای شهرداری فهرج خبرداد.

فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: به فعالان گردشگری تسهیلات پرداخت می‌شود و هیچگونه محدودیتی در زمینه پرداخت تسهیلات برای گردشگری نداریم.

او بیان داشت: از فعالان حوزه گردشگری سرمایه گذار دعوت می‌کنیم تا دهکده گردشگری ایجاد کنند. وی افزود: در این زمینه آمادگی موافقت اصولی و دادن تسهیلات را داریم.

در این جلسه در زمینه رونق گردشگری و معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان فهرج، احیای صنعت دامپروری و صنایع تبدیلی خرما در زمینه توانمند سازی جوانان، ایجاد حرفه آموزی برای ایجاد اشتغال، گسترش فرهنگ کار و مشارکت پذیری و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای توسعه، آموزش فنی حرفه‌ای و توانمند سازی، استفاده از ظرفیت دهیاران و شورا‌ها برای مشارکت پذیری بیشتر مردم و دیگر زمینه‌ها گفتگو و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.